לשנות את השיטה. ליברמן
לשנות את השיטה. ליברמןצילום: פלאש 90

שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, התייחס הערב (מוצ"ש) בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 להחלטה שלא לכלול את דני אילון ברשימת מפלגתו לכנסת הבאה.

"דני אילון הגיע בזמנו לעימות חריף עם שר החוץ סילבן שלום, דני אילון ננזף על ידי שרת החוץ לבני בהוראת נציבות שירות המדינה, דני אילון הגיע לחוסר אמון עם שר החוץ ליברמן", אמר ליברמן.

ליברמן ציין, כי התנהלותו של אילון מעוררת תמיהות רבות, "לאחר שנודע לו שאיננו חבר ברשימת ישראל ביתנו לכנסת הבאה נפגשנו, דיברנו על המשך שיתוף פעולה, לאחר שמונה בפעם השניה לסגן שר החוץ לא שמעתי ממנו יותר, רק דרך חוקרי המשטרה".

ליברמן אף התייחס לדברים שאמר עליו איילון הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בחולון, וציין כי "דני אילון דיבר על הממונה עליו אביגדור ליברמן עד שנודע לו על אי הכללתו ברשימה דברי שבח והלל, ביום אחד לאחר שלא נכלל ברשימה לכנסת אומר בדיוק הפוך, זה מעיד על האדם ועל יושרו הפנימי, הדברים הללו מעידים שההחלטה לא לכלול אותו ברשימת המפלגה לכנסת היתה החלטה נכונה".

ליברמן ציין, כי גם העמדות הענייניות שהציג אילון בדבריו הבוקר נוגדות עמדות שהציג בעבר, "אני מציע לך ולכל הצופים להיכנס ליוטיוב ולראות קמפין שהוא הוביל במשך שנה על זה שהעם הפלסטיני לא קיים".

לדבריו, "העניין הוא לא התבטאויות, מי שנכנס למפלגה פוליטית צריך להיות מזוהה אידיאולוגית עם המפלגה, אתה לא יכול לשנות את העמדות שלך במאה ושמונים מעלות אם אתה לא נכלל ברשימה לכנסת".

ליברמן התייחס גם להצהרותיו של יאיר לפיד, ואמר כי "אני לא פוסל אף אחד, לא את יאיר לפיד ולא את החרדים. רצוי מבחינתה של מדינת ישראל קואליציה רחבה ככל האפשר. הבעיה היא לא תיק החוץ, תיק חוץ יישאר אצל ישראל ביתנו, הוא יישאר אצל נתניהו עד להכרעה במשפט. זה היה סגור לפני הבחירות וזה לא היה סוד".



"מי ששאל איפה הכסף, עדיף שיילך למקומות שבהם נמצא הכסף. אני אתמוך אם יאיר לפיד יתמקד בבעיות הפנים שהגיע הזמן לתת לו מענה. יש מעמד ביניים ודיור וגיוס לכולם, זה היה הקמפיין שלו. אני חוזר- תיק החוץ יישאר אצל נתניהו עד להכרעה במשפט. אין שום סידור, אנחנו פועלים בשקיפות. הדברים מאוד ברורים", הוסיף.