הללויה
הללויהעטיפת הסינגל

עידו פורטל (25), מתגורר בישוב עלי שבבנימין ומתפרנס מהיי-טק. פורטל מוכר לרבים בזכות מספר להיטים שהפכו לנכסי צאן ברזל במסגרת אלבומו הרשמי הראשון שמעה בקולי. האלבום, שכאמור זכה לשבחים מצד אנשי מוזיקה בישראל, יצא לאחר שני אלבומים מחתרתיים וכמות לא מבוטלת של להקות שהקים, מיצב אותו כבשורה גדולה בתחום היצירה היהודית הישראלית הצעירה.

אבל אז החליט לקחת פסק זמן מהמוזיקה ולהתמקד בעניינים באמת חשובים: נישואין והקמת משפחה. ארבע שנים התנגנו שירים בראשו וכעת הוא חוזר. הללויה, הוא סינגל ראשון מתוך אלבום חדש "הנני", שייצא בע"ה בקרוב. פורטל הקליט אחד-עשר שירים רובם מקוריים וחלקם ביצועים ועיבודים אישיים לשירי קודש מוכרים.

"בזמן שנעדרתי מהאולפן" אומר עידו פורטל, ?"נפתחתי לסגנונות נוספים וחדשים והתחברתי ?לשורשיי. באלבום הקודם לא נתתי ביטוי למוזיקה האתנית ולתרבות ממנה שאבתי ?ועליה גדלתי. באלבום הקרוב, יש ביטוי מוזיקלי בולט למוזיקה זאת ולמקום שבו אני חי...".

את הללויה הלחין עידו בעת ששהה בלוס אנג'לס, "קראתי את מילות הפסוק והלחן נשמע לי מתבקש, רציתי מאוד לשלב בשיר הזה, איחוד סגנונות כמו ערבי, מזרחי ואפילו קאנטרי...". ככלל, את חלומו המוזיקלי מימש פורטל כבר בגיל צעיר מאד, כשהלחין, עיבד ויצר עם בת דודתו שירים מקוריים. כשמו כן הוא, פורט עידו על גיטרה באומנות רבה ומביא את עצמו וקולו, כמו גם את אמירתו האישית והבועטת אל תוך המוזיקה.

"הללויה" | לחן, ניהול והפקה מוזיקלית: עידו פורטל | עיבוד: עמית בן עטר