אפשר אחרת. פורים
אפשר אחרת. פוריםפלאש 90

לקראת חג פורים המתקרב, מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית יוצאים בהמלצות: פרופ' יחזקאל ויסמן, מנהל היחידה לרפואה דחופה (מיון) במרכז שניידר, מציין כי מדי חג פורים מגיעים ילדים ובני נוער לבית החולים, כשהם סובלים מפציעות ופגיעות שונות האופייניות לחג ולכן מציע דרכים להימנע מפגיעות אלו:

קפצונים: יש להרחיק ילדים ולהימנע ככל האפשר ממשחק בקפצונים מכל סוג. המשחק בקפצונים עלול לגרום לפציעות ולכוויות. במידה ובכל זאת נוצרה פגיעה מקפצונים, יש לשטוף את המקום במי ברז, לחבוש את האזור הפגוע ולהגיע מהר ככל האפשר ליחידה לרפואה דחופה בבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

משלוח מנות: יש להקפיד שמשלוחי מנות לילדים מתחת לגיל 7 לא יכילו דברי מאכל קטנים ופיצוחים כגון: סוכריות קשות קטנות, שקדים, בוטנים, אגוזים, קשיו וגרעינים, וכן חשוב להקפיד שלא יכילו חלקי פלסטיק קטנים, בכדי למנוע סכנה של שאיפה לריאות.  

תחפושות ואיפור: חשוב מאוד להקפיד על רכישת תחפושות שעברו בדיקה של מכון התקנים וכן לוודא כי התחפושות חסינות מפני אש ואינן מרכיבות נוצות, נייר, קרטון וצמר גפן. חשוב לוודא כי הילדים שומרים על מרחק מאש, במיוחד כאשר חובשים כובעים ופאות. בנוסף, מומלץ להשתמש רק במוצרי איפור המאושרים על ידי משרד הבריאות. במידה וקיים חשד לתגובה עורית כתוצאה משימוש במוצרי האיפור, הטיפול המומלץ הוא לשטוף את האזור במים ולפנות לעזרה רפואית.

בקבוקי ספריי וקצף: בקבוקי ספריי וקצף מכילים חומרים כימיים אשר עלולים להיכנס לעיניים ולגרום לפגיעה, לכן אין לכוונם לכיוון העיניים. במידה ונוצרת צריבה בעין כתוצאה ממגע עם החומרים הללו, יש לשטוף את העיניים במי ברז ולפנות לקבלת טיפול רפואי.

דפנה זיו - בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מציינת כי  אוזן המן אחת מכילה בין 130 ל- 220 קלוריות וכי הערך הקלורי משתנה בהתאם למילויים השונים. מומלץ לשלוח משלוחי מנות מתוצרת בית, מכיוון שבמשלוח מנות כזה ניתן להכין עוגות ומאפים בהם משתמשים בקמח מחיטה מלאה, מפחיתים שומן ושולטים על כמות הסוכר. באוזני המן בהכנה עצמית, כמו גם בעוגות, יש לנו אפשרות להחליט על איכות וטיב המילוי וכן אפשר להגדיל את כמות הסיבים התזונתיים. באוזני המן בהכנה עצמית, ניתן למלא במלית הפרג הותיקה, ריבה ,ממרח תמרים, חלבה ,ממרח חרובים ולהנות ממאפה ביתי וטוב. אפשר לאפות יחד עם הילדים ולהנות מפעילות משותפת של הורים וילדים וניתן לשלב במשלוח המנות פירות יבשים או פירות טריים במקום להרבות בממתקים או מוצרי מאפה. במידה ומחליטים על משלוח מנות שמבוסס על מזון קנוי, רצוי לבחור ממתקים או מזונות שמכילים צבעי מאכל טבעיים ומורכב מחומרי גלם איכותיים. כשמקבלים משלוח מנות, מומלץ לחלק את האכילה ממנו לכמה ימים.