האירוע בטפחות
האירוע בטפחותיגאל סליידר

אירוע הנחת אבן הפינה התקיים היום (שני) בישיבת ההסדר בטפחות.

לפני כחמש שנים הגיע לישיבה יהודי בשם אייון גרין אשר שם לו למטרה להקים בית מדרש חדש בישיבה. מאז הוא פועל במרץ כדי להשיג תרומות, ואף תורם לישיבה מהונו האישי. התמיכה והסיוע להקמת בית המדרש נעשית בשנים האחרונות בשותפות עם מגבית בריטניה שתורמת את חלקה בפרויקט הזה.

באירוע נכחו תלמידי הישיבה ובוגרים, אורחים, תורמים ומשלחת של כ-30 איש מבריטניה שהגיעו יחד עם הרב הראשי של בריטניה, הלורד יונתן זאקס, אשר מתארח השבוע בישראל ופורש בימים אלה מתפקידו לאחר 20 שנה.

האירוע נפתח בקבלת פנים שכללה שירה וריקודים לכבוד ראש חודש אדר. לאחר מכן התקיימו מספר נאומים של אורחי הכבוד. בין המשתתפים: הרב הראשי של בריטניה הלורד יונתן זאקס, ראש המועצה האזורית מרום גליל מר עמית סופר, מנכ"ל מגבית בריטניה בישראל נייתי שוול, מנכ"לי המגבית בבריטניה - ביל בנג'מין ומייקל וויגר, ח"כ אורי אריאל, הרב יוסף אלמשעלי - רב המועצה האזורית מרום גליל, הרב חנניה אביטן - רב הישוב טפחות ומנהל מחלקת החינוך במועצה, והרב אייל גריינר ראש ישיבת ההסדר בטפחות.

הרב יונתן זאקס אמר כי "באנו מאנגליה מהקור רק כדי לראות ולהרגיש את השמחה הזאת. ואין לך שמחה גדולה מבניין בית מדרש חדש. הנשק שלנו מול האויבים הוא שמחה. עם שיכול לשמוח זה עם של חיי נצח".

ח"כ אורי אריאל אמר כי "יהיה מי שיעזור לבנות את הגליל, ואת מרום הגליל ואת כל היישובים. אני מבקש לסיים עם מה שאומרים הכהנים, הפסוק שאומרים בשקט: 'השקיפה ממרום קודשך מן השמיים וברך את עמך את ישראל ואת האדמה אשר נתת לנו כאשר נשבעת לאבותינו ולנו, ארץ זבת חלב ודבש'".

ראש הישיבה, הרב אייל גריינר, אמר כי "אנו עומדים היום בפתחו של עידן חדש לישיבת ההסדר טפחות ולגליל כולו. במקום הזה עומד להיבנות קמפוס שיהווה מגדל אור לכל תושבי האזור. מגדל אור של אמונה של תקווה לעתיד טוב יותר, מגדל אור של סבלנות וכבוד הדדיים של עזרה לזולת ושל אמונה בטוב שבבני האדם, מגדל אור של אמונה ושל לימוד תורה. כל זה לא יכול היה לקרות בלעדי תושבי הישוב טפחות היקרים שנתנו את אדמתם".