כוס תה
כוס תהצילום: פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים הרשיע ביום חמישי שעבר את ישראל לדרמן (77) על פי הודאתו בעבירת תקיפה, לאחר ששפך תה חם על פעיל שמאל שצעד ביוני 2008 בתהלוכה בעיר חברון סמוך למערת המכפלה. השופט ירון מינטקביץ גזר עליו חמישה חודשי עבודות שירות.

זו הפעם השנייה שבה מורשע לדרמן באותה עבירה בדיוק. במקרה הקודם שפך תה על חברת הכנסת לשעבר יעל דיין ונידון אז לשלוש שנות מאסר. השופט ציין בגזר הדין כי מן הראוי היה להשית על הנאשם עונש חמור בהרבה מאשר זה שעליו הוסכם, אולם לנוכח מצבו הרפואי והקשיים הראייתיים בתיק החליט לקבל את הסדר הטיעון.

לדרמן אומר לערוץ 7 כי גם בפעם הקודמת שבה הוא שפך כוס תה על יעל דיין, לא היה מדובר בתה חם והוא הגיב על כך שתקפו אותו, "הדרכתי תיירים ליד המערה ופעילי שמאל ערבים ויהודים באו וביזו את המקום הכי קדוש, הם הפגינו נגד העם היהודי ליד מערת המכפלה, הם גם דחפו אותי ותקפו  אותי אז נתתי להם את כוס התה, בפרצוף. עכשיו אחרי שנתיים סוף סוף גמרו את המשפט ושלחו אותי לחמישה חודשי עבודות שרות".

מקרה נוסף שכרוך בשמו של לדרמן, קרה ב-5 באפריל 1978, לדרמן היה אז בשירות מילואים של הג"א במזרח ירושלים. יום קודם לכן נרצח במקום חברו ליחידה על ידי פלסטינים. לדרמן הגיע לצומת מוזיאון רוקפלר ושם רצח פלסטיני בן 20, סמיר טחאן. הוא נתפס וטען שפעל מתוך הגנה עצמית אך עדותו הייתה מרובת סתירות. הוא הועמד לדין בבית דין צבאי ושם נידון ל-20 שנות מאסר. לאחר ערעור הופחת עונשו ל-10 שנים. לאחר מכן הפחית הרמטכ"ל רפאל איתן את עונשו לשלוש שנים. בפועל ישב בכלא הצבאי כשנתיים.

לדרמן בן ה-77, משבח את הרמטכ"ל לשעבר רפאל איתן (רפול) שלדבריו תמך בו לאורך כל הדרך, "אני חיסלתי ערבי על דם של יהודי, הם דקרו חייל יהודי אברהם דויטש, ורקדו על הדם, לא שאלתי מי דקר יריתי בכולם, אחד מת והשאר ברחו. רצנו מהסיור בעיר העתיקה, הייתי במילואים, נשפטתי לעשרים שנה ורפול דאג לי והוריד לי לשנתיים, הוא כל הזמן דאג לי, ונתן לי תנאים טובים".

הוא זוקף לזכותו גם את הנפת דגל ישראל על הר הבית ב -1985, "היינו אז במילואים זה היה בחנוכה . אחרי תפילת מנחה הדלקנו את נרות חנוכה על ההר, לאחר מכן הנפנו דגל ענק, כל החיילים נשאו אותי על הכפיים אני גאה בזה".

בשנת 88 נאשם לדרמן בכך שחטף תינוק פלסטיני בבית לחם ולאחר מכן תקף חייל. על כך נידון למאסר על תנאי. לדבריו כל הסיפורים פוברקו, "זרקו עלינו בקבוק תבערה ובמרדף אחרי המחבלים חסמה אישה ערבייה עם תינוק את הדרך, לא רציתי לגעת בה אז לקחתי את התינוק".

הוא גאה במעשיו, "אני פשוט חושב שהשמאלנים במדינה הם אלה שגורמים לערבים לזקוף קומה, הערבים מבינים רק את שפת הכוח".