התקפה. יעלון
התקפה. יעלוןפלאש 90

השר בוגי יעלון השתתף הערב (רביעי) בטקס אזכרה לחללי אסון המסוקים בקיבוץ דפנה, במלאת 16 שנים לאסון.

במהלך הטקס אמר יעלון כי "לצד הרצון לממש את עצמם במסגרת השירות הצבאי הקרבי, מגלמים 73 הבנים את מורכבות חיינו כאן. את מאבקנו אשר למרבה הצער עדיין לא תם".

"עם רודף שלום אנחנו. כך אנו מחנכים את בנינו ובנותינו. כך אתם חינכתם את בניכם אשר נפלו בעת שליחותם להגנה על יישובי הצפון".

"אך המלחמה נגד מדינת ישראל פושטת צורה ולובשת צורה חדשה", אמר יעלון ופירט, "ממלחמה בין צבאות למלחמת טרור, טילים או רקטות, אשר מעבירה את מרכז הכובד בכל כמה שנים לגזרה אחרת".

יעלון ציין כי אמנם הצפון בתקופה זו שקט, אבל "אל לנו לשגות באשליות: חיזבאללה חמוש בעשרות אלפי טילים ורקטות ונתמך על ידי איראן, ובסוריה נמשכים מלחמת האזרחים ואי היציבות, אשר עלולים להוביל לחוסר שקט בגבול הסמוך למקום בו אנו נמצאים בשעה זו".

"גם עתה נכונים מיטב בנינו ובנותינו להתמודד עם האיומים מצפון מדרום, מקרוב ומרחוק, ועם חוסר הנכונות של אויבינו להכיר בזכותנו להתקיים כאן בשלום ובבטחה כמדינת הלאום של העם היהודי באיזשהו גבול".

השר התייחס גם לחוזקן של המשפחות ואמר, "במהלך השנים פגשתי בכם, הורים ומשפחות יקרות, בטקסים ובאזכרות, גם כאן בבית הספר 'הר וגיא' בקיבוץ דפנה. אני נפעם מגבורתכם ומהדרך שבה בחרתם להנציח את זכר הבנים שנפלו, באירועים, בימי עיון, במסעות בשביל ישראל ובמפגשים שונים".

"לצד הכאב העצום והאבדן הבלתי נתפס, הזיכרונות שנותרו מהפגישה האחרונה, מחיוך, ממבט עיניים, חיבוק, מחום הגוף שכל כך חסר לכם, ובעידן בו יכולת העמידה שלנו כחברה לא פחות חשובה מכוח המחץ הצבאי, ואולי אף יותר - אתם יודעים גם להוות אות ומופת לחיינו כאן, תשובה ניצחת לאויבינו וסמל לעוצמה אנושית שלא ניתן לתארה במילים. ההתמודדות היומיומית עם היגון והמחסור שזורה כחוט השני בגבורתכם האישית, והיא זו אשר יוצקת את יסודותיה של המדינה להמשך פריחה, שגשוג והצטיינות במגוון תחומים אשר מציבים את ישראל בפסגה לצד המדינות המתקדמות ביותר בעולם. אשרי המדינה שאתם אזרחיה".