בעקבות פעולות ההרס אתמול (רביעי) במעלה רחבעם פרץ גל מחאה ברחבי הארץ, שהצטרף למחאתם של רבים במערכת הפוליטית והציבורית.

מעמותת 'חננו' נמסר כי במהלך גל המחאה נעצרו כ- 18 צעירים ברחבי הארץ.

במעלה רחבעם בעצמו נעצרו שני צעירים, תוך כדי ההרס. האחד בעל משפחה ותושב המקום. במהלך היום שוחררו שני העצורים ללא כל הגבלות.

ביישוב בית אל יצאה קבוצה של כמה עשרות אנשים וחסמו את הכביש המוביל לרמאללה. לדברי המשטרה חלק מהמפגינים ניסו לפגוע בכלי רכב ערבים שעברו במקום. 2 קטינים נעצרו האחד במהלך ההפגנה והשני לאחר ההפגנה כשכבר שב לתחומי היישוב, העצורים נלקחו לתחנת המשטרה בשער בנימין. בהמשך היום שוחרר אחד מעצורי בית אל ואילו השני שהה הלילה במעצר והבוקר יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים.

גם בשער ציון בעיר העתיקה התרכזו כמה עשרות צעירים והפגינו נגד פעולות ההרס של המשטרה. במקום נעצרו שני קטינים ונלקחו לתחנת הקישלה. בערב שוחררו שני הקטינים לבתיהם ללא הגבלות מיוחדות.

באיזור הכניסה לעיר הפגינו כמה עשרות בחורי ישיבה וחסמו את הכניסה לכביש בגין. לדברי המשטרה במקום נוקבו צמיגי ניידת משטרה. 3 צעירים נעצרו במקום מתוכם קטין אחד. העצורים נלקחו לחקירה לתחנת מוריה בירושלים. הבוקר יובאו שלושת העצורים לבימ"ש השלום לשחרור בהסכמת המשטרה בתנאים מגבילים. את השלושה מייצג עו"ד איתמר בן גביר מטעם עמותת 'חננו'.

בבסיס מג"ב הסמוך לבית גוברין שבדרום חסמו כמה עשרות צעירים את הגישה לבסיס במחאה על השתתפותם של חיילי מג"ב בהרס במעלה רחבעם. במקום נעצרם צעיר כבן 20 ונלקח לתחנת המשטרה בקרית גת. הבוקר יובא הצעיר להארכת מעצרו בבימ"ש השלום באשקלון.

בשעות הערב התקיימה הפגנה מול משכן הכנסת בירושלים. במהלך ההפגנה נעצרו שבעה נערים ונלקחו אף הם לתחנת מוריה. הבוקר תשחרר המשטרה את כל העצורים למעט אחד המסרב להזדהות. העצור הלא מזוהה יובא הבוקר לבימ"ש השלום וייצג אותו עו"ד בן גביר.

בשעות הערב פשטו כוחות בילוש משטרתיים ורכזי שירות הביטחון הכללי על פנימיה של ישיבה בשכונת נחלאות בירושלים. במקום נעצר בחור אחד הלומד בישיבה. הצעיר נחקר בחשד כי ארגן את גל המחאות בבירה. ב'חננו' מציינים כי הוצאת צו מעצר הדורש אישור שופט במהירות שכזו, הינה אירוע חריג המלמד על מדיניותה וסדר הקדימויות של משטרת ישראל.

לאחר חקירה הוסכם כי הצעיר ישוחרר למעצר בית של שלושה ימים. בהמשך הלילה הועבר הצעיר לתחנת המשטרה באריאל, שם, לדברי המשטרה, הוא דרוש בגין חקירה נוספת. בשעה 3:00 בלילה הוא נחקר והבוקר יובא לבימ"ש השלום בפ"ת בדרישה להאריך את מעצרו.

ב"חננו" מסכמים, כי 18 בני אדם נעצרו במהלך גל המחאות, 5 מתוכם שוחררו אתמול לאחר חקירה. 9 ישוחררו הבוקר בהסכמת המשטרה וארבעה יובאו לביהמ"ש לצורך בקשה להארכת מעצרם.

עו"ד איתמר בן גביר שתדרך ומייצג את רוב העצורים מטעם עמותת 'חננו' מתריע על התנהלותה חסרת המעצורים של המשטרה, "משטרת ישראל פועלת בצורה אובססיבית כדי להכניס כמה שיותר צעירים לבית מעצר ללא כל הצדקה. אין אח ורע לכמות כזו גדולה של מעצרים על אירועים שספק מצדיקים עיכוב לחקירה. אני מקווה שביהמ"ש ייסמן היום גבול וקו אדום למשטרה. במדינה דמוקרטית מותר ואף חובה להפגין ולמחות".