לא לכפות תהליך. איילון
לא לכפות תהליך. איילוןפלאש 90

דרישת מצרים לפיצויים בגין השליטה הישראלית במצרים הינה מופרכת ואין לה אח ורע בתולדות הדיפלומטיה הבינלאומית, כך קבע סגן שר החוץ דני איילון באירוע שבתרבות שנערך במועצה האזורית דרום השרון.

לדבריו דרישה זו לא תסייע ליציבות ולשיתוף הפעולה עם מצרים. "יש הסכם שלום בו יושבו ומולאו כל הדרישות ההדדיות ולא ניתן לפתוח את הנושא. אני מקווה שתהיה התנערות של נשיא מצרים וממשלת מצרים מהודעתו של שר האנרגיה המצרי". 

בהתייחסו למגעים להקמת ממשלה אמר איילון כי הוא סבור שעל אביגדור ליברמן למלא את תפקיד שר האוצר, שכן בתום ארבע שנים כשר חוץ, לא זכה לאמון הקהילה הבינלאומית. לטעמו של איילון אביגדור ליברמן לא מתאים להיות שר חוץ שכן "אם אחרי ארבע שנות כהונה זאת התוצאה, כדאי שילך לתיק האוצר".

באשר להדחתו מכהונת סגן השר וממועמדות לכנסת מטעם 'ישראל ביתנו' אמר איילון כי "יש בזה דבר המעורר תמיהות מדוע הדבר נעשה כפי שנעשה. אני מנסה לחשוב על כך ולא מוצא לכך סיבה עניינית".

בהתייחסו להמשך דרכו, אמר איילון שהוא שוקל לפנות לעסקים ולעשות לביתו בדגש על הבאת השקעות זרות לישראל. כמו כן ציין שקיבל מספר פניות מעיתונים בישראל לכתוב טורי דעה והוא שוקל זאת.

כמו כן התייחס איילון לסוגיית חקירתו במשטרה ואמר כי כל מה שיש לו להגיד אמר במשטרה ויאמר זאת בהמשך במשפט. איילון טען כי בעבר הופעלו עליו לחצים באשר למינויים בשרות החוץ ע"י ליברמן, אך הוא סיכל את הלחצים והצליח לשכנע את ליברמן שהמינוים אינם ראויים. בנוגע למינויו של השגריר בן אריה, אמר איילון כי מדובר במינוי ראוי והזכיר את העובדה שזכה לאישור פה אחד של ועדת המינויים.