הרצל בודינגר
הרצל בודינגרדוברות האוניברסיטה

הועד הפועל של אוניברסיטת אריאל הכריז היום (ראשון) על בחירתו באלוף במילואים הרצל בודינגר ליו"ר הועד.

הועד הפועל משמש כגוף הבכיר והמפקח של האוניברסיטה, כפי שדירקטוריון מפקח על הנהלת חברה עסקית. אין מדובר בתפקיד ראשון של בודינגר במסגרת המוסד. עד למינוי הוא היה חלק מחבר הנאמנים, גוף האחראי על ועדות הפיקוח השונות של המוסד ועובד בתיאום עם הועד הפועל. ההחלטה תוגש במאי לאישור האסיפה הכללית.

מעבר להיותו מפקד חיל האוויר (לרבות במבצעי "דין וחשבון" ו"ענבי זעם") ולתפקידו כנשיא ויו"ר חברת ראדא, הרקורד של הרצל בודינגר כולל לא מעט מעורבות בתחומי השפעה על החברה הישראלית. כך למשל משמש מר בודינגר כיו"ר העמותה לקידום הגנת ישראל מפני טילי קרקע קרקע; חבר הוועדה המייעצת בתחומי בטחון ישראל; יו"ר הוועד המנהל של מכון פישר לחקר תעופה וחלל ונשיא עמותת חיל האוויר.

בודינגר, יחליף בתפקידו את השגריר לשעבר אלי כהן, אשר שימש כשגריר ישראל ביפן וכחבר הכנסת ה-15. "אנו מודים לאלי כהן, על התגייסותו במלוא הכוח לטובת המוסד בשנים האחרונות" נמסר מאוניברסיטת אריאל. "בשנים אלו צמחנו למוסד אקדמי המלמד כ-14,000 סטודנטים בפקולטות ומסלולי הלימוד השונים. תרומתו להתפתחות המוסד וכמובן להכרתו כאוניברסיטה היתה מכרעת".

אלי כהן, היו"ר היוצא, אמר כי "בארבע השנים האחרונות נרתמתי למשימת הבאת המוסד להכרה כאוניברסיטה. המשימה הצריכה לרתום את כל הכוחות: האקדמי, המנהלי, הפוליטי והתקציבי, בכדי להכיר במה שהגענו אליו בזכות ולא בחסד. המאבק היה לא פשוט עד הרגע האחרון, ולמען האמת לא שיערנו כמה זמן ומשאבים זה ידרוש ממני אישית ומכל הצוות שסייע. אני גם רואה בהכרה כאוניברסיטה מעין מתנת הפרידה של רון נחמן ז"ל. זה חלומו שהתגשם".

"אני משאיר את האתגר, של הובלת אוניברסיטת המחקר השמינית בישראל להישגים לאומיים ובינלאומיים באקדמיה ובמחקר, וכמובן שאשאר בהנהלה ואמשיך לתרום ככל שזמני יאפשר זאת. אני מודה לכל מי שעסק במלאכה, אך תודה מיוחדת ראויה להינתן בעיקר לסגל האקדמי ולצוות המנהלי של האוניברסיטה, שממשיכים לעשות עבודתם מתוך אמונה באוניברסיטה ומתוך חדוות יצירה של יש מאין ומעורבות במהלך הסטורי בחברה הישראלית – אוניברסיטה ראשונה מזה 40 שנים בישראל ועוד אוניברסיטה בשומרון".

עם מינויו אמר בודניגר "אני מכיר את האוניברסיטה לא מאתמול, עוד מהיותה מכללה. הייתי שותף בשנים האחרונות בחבר הנאמנים של המוסד ואני שמח לקבל את המושכות מידידי אלי כהן. אנשי האוניברסיטה עושים מלאכה מצויינת, בהבאת המוסד לחזית עולם המחקר והאקדמיה בישראל, ואנחנו נמשיך לפעול ללא לאות בפיתוח תחומי לימוד חדשים במוסד והקמת מעבדות מחקר מתקדמות".