בירושלים הובא היום בצהרים למנוחות הפרופסור צבי אופיר ז"ל שהלך לעולמו אתמול. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם הד"ר גבי אביטל, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי על דמותו הייחודית של הפרופסור שהיה ממקימי החוג וממקדמי האוניברסיטה באריאל כמו גם מיזמים נוספים למען ארץ ישראל.

בראשית דבריו מדגיש ד"ר אביטל את פעילותו ארוכת השנים מאחורי הקלעים לטיפוחו של המרכז האוניברסיטאי באריאל שהיה לאוניברסיטה בשבועות האחרונים. כמו כן, כאמור כבר בשנת 89' היה ממייסדי חוג הפרופסורים ובקיץ האחרון אף ניהל את ישיבת הסיכום של אחד הדיונים בחוג.

"בכל שבועיים הוא מתקשר אלי ובקול רועד ומודאג הוא שואל אותי 'מה יהיה?'", מספר ד"ר אביטל המספר על המעקב המתמיד של פרופ' אופיר ז"ל אחר האירועים החדשותיים והאקטואליים שלא תמיד נראו לו כמקדמי ארץ ישראל ובניינה.

לא פעם, מספר אביטל, היה הוא נאלץ להרגיע את הפרופ' הישיש כשהוא מתאר לו את המציאות בצבעים וורודים יותר מכפי שהיא באמת, ולעיתים בהסתמך על נתונים שאינם בידו, כמו כששאל לפני הפריימריס בליכוד לאן מועדות פניה של הממשלה ועד כמה חזון המדינה הפלשתינית שמציג נתניהו הוא רציני. אביטל העדיף לספר לפרופסור שהדברים נאמרו כטקטיקה בלבד, על אף שהוא עצמו אינו משוכנע בכך. הדברים לא הרגיעו את הפרופ' אופיר שהקפיד להשתתף בסיורים ובדיונים על אף גילו.

לשאלה אם עמדתו הנחרצת בסוגיית ארץ ישראל פגעה בו בעולם האקדמי משיב אביטל בשלילה ואומר שמתוקף היותו פרופסור מהמניין הוא "יכול לעשות מה שהוא רוצה", כלשונו, וככזה לא ניתן היה לפגוע בו. לעומת זאת הוא מכיר מאוד את התופעה ארוכת השנים בה אנשי אקדמיה בעמדת מרצה בכיר ועד פרופסור חוששים לקידומם ומשום כך אינם מזדהים פומבית בעמדתם הפוליטית האמיתית.

עוד מוסיף אביטל ואומר כי אמנם עדיין מוקדם מדי להכריז על כך, אך להערכתו חוג הפרופסורים ינקוט בצעדים להנצחתו של הפרופסור המנוח ובכך גם יחזק את ההבנה הציבורית ש"גם בימין יש אינטליגנציה", למי שהיה ספק בכך...