"כבר 40 שנה שהטלפון לא מפסיק לצלצל"

אות יקיר ירושלים יוענק ביום ירושלים הקרוב לרב נחום הכהן המכונה בעולם החרדי "הבבא נחום".

הרב הכהן, אשר לו 19 ילדים ולמעלה מ-200 נכדים ונינים, מקבל כבר 40 שנה אלפי מבקרים בחדר קטן ליד רחוב הטורים. "חמישה דורות אני בארץ ישראל", הוא מספר לערוץ 7 בראיון מיוחד. "אני שמח על האות שניתן לי וגאה על כך".

הרב סבור כי מספר הילדים אינו עניין כלכלי, "אני לא יכול להבין את אותם אנשים שלא מביאים יותר מילד או שניים בגלל המצב הכלכלי, איפה האמונה שלהם?", הוא שואל.

פונים אליך מכל המגזרים כדי לקבל עצה או ברכה, מה סוד הקסם? "הרב אלישיב אמר לי 'כנראה שלכך נוצרת'. כל יהודי ויהודי צריך לאהוב אותו כמו שנאמר בפסוק 'ואהבת לרעך כמוך'. אני מכניס כל אדם ומקרב אותו לתורה. חסר בעם ישראל אהבת חינם כל אחד צריך לראות מעלות חבריו ולא חסרונותיו. עם ישראל צריך לראות את הטוב שבזולת ולכבד אותו ולא להיפך".

משפחתו של הרב נחום הכהן התגוררה בצפת ומשם עברה לחברון, לעיר העתיקה בירושלים ועד מקומה כיום - ברחוב נחום בשכונת גאולה, "בסופו של דבר הגענו לירושלים שהיא הלב של כל העולם. כל העולם כולו מסתובב סביב ירושלים זו הקסם שלה".

"אני זוכר את הפגישות עם הרב מרדכי אליהו זצ"ל", נזכר הרב כשניצוץ עולה בעיניו "באחת בלילה היינו נפגשים והיינו רוקדים עם המקל של אבי זה היה מיוחד...כשהרב חלה הגעתי אליו לבית החולים והרב אליהו ישר שאל אותי 'איפה המקל? איפה המקל?".

ערב חג הפורים הרב מברך את עם ישראל,"בתענית אסתר יש סגולה גדולה להגיד פרק כ"ב בתהילים וכל אדם יכול לבקש מה שהוא רוצה: פרנסה, בריאות וזיווג. פורים זה יום גדול מאוד בו נפתחים שערי רחמים, זו הזדמנות גדולה לבקש מה' ".

נציין כי הרב מקבל קהל בימים א' וג' בערב ברחוב יפו 80 בירושלים.