אופנועים
אופנועיםפלאש 90

הרב רמי ברכיהו, רב היישוב טלמון, מסביר בראיון לערוץ 7 את החלטתו לערוך קידוש לעשרות אופנוענים, חברי מועדון 'הארלי דוידסון' שהגיעו ליישוב בעיצומה של השבת.

"חברי המועדון טיילו במערב בנימין, וכדי להגיע ממערב בנימין למזרח בנימין הם היו צריכים לעבור דרך השער של טלמון. הם פנו לאחראי ביטחון והוחלט לאפשר להם להיכנס דרך השער באופן כזה שהם יפתחו את השער".

לדבריו, הוא קיבל את ההחלטה לערוך לאופנוענים קידוש כדי להשאיר להם חווית שבת מתוקה, "האחראי ביטחון יזם את הרעיון לעשות להם קידוש בשבת. התלבטתי רבות ובסופו של דבר הסכמתי. נשאלתי האם אסכים לבוא ולדבר, וכנראה שחווית הילדות שלי משכונת הבוכרים, שהרבנים הספרדים היו מחבקים גם את מחללי השבת שבאים לבית כנסת, השפיעה עלי".

הרב ברכיהו מספר, שבמהלך הקידוש הזילו חלק מהאופנוענים דמעות והתרגשו מאוד, "הכנו להם קידוש רציני, קוגל, חמוצים, עוגות ושתייה. ראיתי שהם מתרגשים. הם אמרו לי אחר כך שבשבילם זו הייתה דוגמא אמיתית מה זו אהבת חינם. חלק התקשרו אלי לאחר השבת ואמרו לי שיש יהודים שזורקים אבנים וצועקים 'שאבס' אבל אני הצלחתי לזרוק להם אבן לתוך הנשמה".

הוא מספר שחלק מתושבי טלמון היו בשוק, "הם פתאום ראו בשבת להקה של עשרות אופנוענים, חלק תכננו לפנות אליי, הם לא ידעו שאני עושה להם קידוש. זה בהחלט סיפור מורכב ואף קיבלתי ביקורת מתלמידי חכמים ורבנים שאמרו שאני נותן לגיטימציה לחילולי שבת".

"היום אני באמת לא יודע אם מגיע לי צל"ש או טר"ש, אבל יש לי תחושה שעשינו דבר טוב, ואני מקווה שבעתיד החוויה המתוקה הזאת תגרום לאנשים להגיע למקומות טובים".