אובונטו מציגה גרסה מיוחדת לטאבלטים
אובונטו מציגה גרסה מיוחדת לטאבלטיםעיבוד מחשב

קנוניקל, החברה העומדת מאחורי הפצת הלינוקס הפופולארית יחסית אובונטו, הודיעה השבוע על השקת גרסה מיוחדת שמיועדת לשוק הטאבלטים. גרסה זו, Ubuntu Touch for Tablets, אמורה לשלב את ממשק ה-Unity של שולחן העבודה השולחני של מערכת ההפעלה עם יכולות מגע.

החברה הודיעה שכבר בסוף השבוע היא תאפשר להוריד גרסה למפתחים של מערכת ההפעלה הייעודית לטאבלטים עבור הטאבלטים ממשפחת ה-Nexus של גוגל, והיא תספק גם הוראות התקנה מפורטות כדי לאפשר זאת. מי שירצה בכך יוכל לנסות גם להתקין את מערכת ההפעלה לטאבלטים גם בלטפונים החכמים של גוגל, Galaxy Nexus ו-Nexus 4. ההורדה תהיה זמינה כאן.

Ubuntu Touch for Tablets מיועדת לטאבלטים עם מסכים בגודל של 6 עד 20 אינץ' בצפיפות תצוגה של 100 עד 460 פיקסלים לאינץ', כך שהיא יכולה להתאים לטאבלטים קטנים או גדולים, זולים או איכותיים ללא כל התאמה מיוחדת.

לפי קנוניקל, מערכת ההפעלה תאפשר ריבוי משימות אמיתי בעזרת תכונה שהיא מכנה Side Stage. בעזרת תכונה זו ניתן יהיה להפעיל על רקע יישום שפתוח על מסך, ובאותו הזמן, יישומים נוספים על ידי החלקה שלהם מצד ימין - לדוגמה, פתיחת יישום טוויטר תוך כדי צפייה בסרט - כך שהם יוצגו בשכבה נוספת נפרדת; הרצת יישומים שמיועדים לטלפונים ולא עברו התאמה לטאבלט בחלון מותאם צף; וכן הקצת שני יישומים זה לצד זה בחלונות שבגודל שאותם קובע המשתמש.

מאפיינים נוספים מעניינים הם אפשרות למספר משתמשים להשתמש באותו טאבלט באמצעות חשבונות נפרדים ומאובטחים, אפשרות לחבר מקלדת עכבר ומסך לעבודה כמו שולחנית, וכן שימוש בתפריטים שמופיעים רק בעת שמבצעים גרירה של האצבע מקצה היישום.