אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בי-ם כתב אישום נגד זיאד דנדיס ועבד אלחכי אבדאח, תושבי ירושלים ומרדה בני 20 ו- 21, לפיו שדדו השניים נהג מונית.

על פי כתב האישום, תכננו השניים, יחד עם איאד סמור לשדוד מוניות ולמוכרן בשטחי יהודה ושומרון. ב- 13 בינואר עלו השניים ואיאד על מונית סמוך לתחנת הרכבת ארלוזורוב בתל אביב וביקשו מהנהג להסיעם לרחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. כאשר הגיעו לרחוב, ביקשו השלושה מהנהג להסיעם לאבו גוש.

כאשר המונית הגיעה סמוך למחלף לטרון, איאד ביקש מהנהג לעצור את המונית כדי להתפנות, וכאשר נענה לבקשתו תקפו אותו השניים, לקחו חבל שהיה ברשותם וכרכו אותו סביב צווארו.

לאחר מכן, משכו הנאשמים ואיאד את הנהג למושב האחורי כשהם מכים אותו ומנסים לכבול אותו. במקביל, אבדאח נכנס למושב הנהג והחל לנסוע לכיוון ירושלים. במהלך הנסיעה, ישבו דנדיס ואיאד על המתלונן, כאשר הם מכים אותו שוב ושוב.כשהגיעו השלושה סמוך לקלנדיה, יצאו מהמונית, גררו את המתלונן מחוץ למונית והוא נפל אל הקרקע. לאחר מכן, העמידו אותו, המשיכו לתקוף אותו, רוקנו את כיסיו ונמלטו עם המונית מהמקום. השלושה נמלטו תוך שהם נוטלים את הטלפון הנייד של המתלונן, שני מכשירי ניווט שהיו במונית ואת ארנקו שהכיל מסמכים אישיים וסכום כסף של כ- 1000 ש"ח.

דנדיס מואשם בנוסף, כי ב-31 בינואר עלה ביחד עם איאד על מונית ביפו ושניהם ביקשו מהנהג להסיעם לכיוון אבו גוש. סמוך למחלף שער הגיא, ביקש דנדיס מהנהג לעצור כדי להתפנות. כאשר הנהג עצר את המונית, היכה אותו דנדיס ובמקביל, איאד כרך חבל סביב צווארו והחל לחנוק אותו. הנהג נאבק בשניים, אך איאד היכה אותו עד שאיבד הכרתו. בהמשך, העבירו השניים את הנהג לרצפת המושב האחורי, קשרו אותו והזיזו את כסאות הרכב כך שלא יוכל להתרומם. אחר כך, החלו השניים לנסוע לכיוון ירושלים.

במהלך הנסיעה, התעורר הנהג והחל לחרחר. בתגובה, היכו אותו השניים ואמרו לו "אוסקוט יא כלב". הנהג אמר להם "מה שאתם רוצים תיקחו, לא הייתי אתכם רע, תעזבו אותי". כאשר הגיעו לשכונת א- טור בירושלים, עצרו השניים את המונית, השליכו את הנהג על הקרקע, תלשו מצווארו שרשרת זהב משובצת יהלומים ונמלטו מהמקום עם המונית, תוך שהם נוטלים את הטלפון הנייד שלו ו- 1200 ש"ח במזומן. בשלב מאוחר יותר, ירד איאד מהמונית ואדם אחר שזהותו אינה ידועה עלה למונית ומשם המשיכו השניים לכיוון רמאללה. בעקבות שוד המונית, הוקם מחסום משטרתי סמוך לישוב אדם. כאשר השניים הגיעו בסמוך לאדם, הם הבחינו במחסום המשטרתי ונמלטו מהמונית.