זהו סיפורם של אורן, אמן ילדים וימי הולדת ומפיק דיסקים לילדים, וענבר, בעלת צהרון לילדים ומטפלת ברפואה משלימה.

משפחה נורמטיבית, אנשים עובדים ומפרנסים. תסתכלו ימינה ושמאלה ותראו אותם. מנתוני דו"חות העוני האחרונים עולה כי ישנה מגמה מדאיגה של כניסת יותר אנשים עובדים למעגל העוני. אנשים שמתפרנסים בדוחק, עובדים קשה, אבל לא מצליחים לסגור את החודש.

"היינו בחובות עצומים של מעל 350,000 ₪" מספר אורן, "עם שני ילדים בבית, הקמתי עסק שלא ממש הצליח להתרומם. גם ענבר עבדה לפרקים וכל חודש לקחנו עוד הלוואה כדי להמשיך להתקיים. חוסר הידע בהתנהלות כלכלית נכונה  גרמו לנו להדחקה של המצב". אורן מספר על התקופה הקשה שלא נתנה מנוחה: "מעבר לחובות הגדולים היינו במצב אישי ונפשי לא פשוט, חנוקים לגמרי בלי יכולת לחשוב קדימה מעבר לדקה הבאה איך אנחנו שורדים". המצב במשפחה נעשה קשה מיום  ליום ואורן וענבר לא ראו את האור בקצה המנהרה: "כל הזמן התקשרו מהבנק ולחצו עלינו. היינו חייבים כספים לכל המשפחה המורחבת וכבר לא ידענו מה לעשות". כשהמצב היה נראה אבוד אורן מצא את הדרך לצאת מהמשבר: "הבנו שאנחנו חייבים לפנות לארגון פעמונים שיעזרו לנו לצאת מהתסבוכת הזאת".

מהרגע שארגון פעמונים נכנס לתמונה המשפחה התחילה לאט לאט לעלות על דרך המלך. אורן מספר על הרגעים הראשונים: "כשהמלווה של פעמונים הגיע הוא עזר לנו להבין איפה אנחנו עומדים ולעשות שיקוף של המצב הכלכלי, ראינו את המציאות בצורה ברורה יותר. הוא עזר לנו לחשוב קצת קדימה ולנשום קצת אוויר". כך בתהליך ארוך שנמשך שנה הצליחו אורן וענבר לייצב עצמם ולאזן את כלכלת ביתם: "הצלחנו להוסיף עוד הכנסה ועוד הכנסה ובמקביל להתייעל ולצמצם בכל מה שניתן וכך הגענו לאיזון בין ההוצאות להכנסות".

לאזן את ההוצאות וההכנסות זה יפה, אבל זה לא הספיק למשפחת בר יושפט. השלב הבא היה ליצור יתרה חיובית להחזרי החובות ולעמוד מול הנושים השונים. גם כאן ארגון פעמונים סייע להם בתהליך המורכב: "המלווה המדהים של פעמונים שמבחינתנו הוא ממש מלאך עזר ותמך בנו לכל אורך הדרך גם כשהיו נפילות ותקופות קשות. הדבר המרכזי שעזר לנו להתמיד היה הרצון האמיתי שלנו לצאת מהמצב, ביצענו את כל המטלות שקיבלנו והיינו מאוד מחויבים לתהליך המובנה שפעמונים מציעים".

הסלוגן של פעמונים הוא "מגלים אחריות" וזה בדיוק מה שאורן וענבר עשו כשהחלו את תהליך הליווי: "בתקופה שלפני הליווי וגם בתחילתו היינו עסוקים בעיקר בלמצוא את האשמים למצב. פעמונים עזרו לנו להבין שהבעיה היא אצלנו. אין אשמים. זה המצב ומפה מסתכלים קדימה ורואים איך לומדים להתנהל נכון ויוצאים מהמצב". הדרך לא הייתה פשוטה וקלה אבל יחד עם המלווה שלהם הצליחו אורן וענבר להתייצב כלכלית ולהרים את הראש מעל המים: "בזכות התהליך המדהים שעברנו גם הצהרון והקליניקה של ענבר וגם ההופעות שלי לילדים הולכים ומתפתחים. אנחנו יותר רגועים ופנויים לעשות את מה שאנחנו עושים הכי טוב שאפשר".

בכל השנה, ארגון פעמונים מלווה אלפי משפחות בכל הארץ. בחודשים באחרונים התבקשו כל מתנדבי הארגון לאתר מתוכן את המשפחות הזקוקות לסיוע כספי באופן מיידי. המתנדבים המסורים העבירו את שמות המשפחות המתאימות לוועדה מיוחדת שדנה בכל בקשה לתמיכה לקראת חג הפורים. כל זאת, כדי שביום הפורים  עצמו, "בו ביום", מתנדבי פעמונים  יגיעו  למשפחות שנמצאו מתאימות ויעניקו להם את התמיכה. כך, יוכלו תורמי פעמונים לצאת ידי חובת מצוות היום, "מתנות לאביונים" בעזרת מתנדבי פעמונים, שליחיהם לצורך המצווה.

אוריאל לדרברג, מנכ"ל פעמונים, מדגיש: "מאות רבות של משפחות יקבלו תרומה כספית אשר תסייע להן להתמודד עם מצוקה כלכלית במסגרת תהליך הליווי אותו עוברים עם ארגון פעמונים. מתנדבי הארגון יהיו השליחים ביום הפורים עצמו עבור כל מי שתרם לארגון פעמונים לצורך קיום המצווה. על מנת לקחת חלק במצווה חשובה זו ניתן לפנות למוקד של פעמונים או באתר האינטרנט של הארגון ולתרום לצורך מצוות "מתנות לאביונים".

ומה אצל אורן וענבר לקראת חג הפורים הקרוב? "המצב היום הוא שאנו מתנהלים לפי תקציב מוגדר וקבוע והיתרה הפנויה הולכת לתשלומי החובות. עדיין לא סיימנו לשלם הכול אבל אנחנו יודעים בדיוק איך ומתי נסיים את כל חובותינו וזה לא רחוק ובלתי אפשרי כמו שחשבנו".