נתניהו
נתניהוצילום: פלאש 90
אחרי נתק ממושך והקשחת עמדות הדדית בין הצדדים, ישובו היום נציגי הליכוד ביתנו והבית היהודי לשולחן המו"מ כדי לנסות לקדם את כניסתה של מפלגתו של נפתלי בנט לקואליציה.



העיתון "ישראל היום" מדווח הבוקר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הינחה אתמול את צוות המו"מ של מפלגתו "לעשות כל מה שדרוש", כלשונו, כדי שהבית היהודי תהיה חלק מהממשלה הבאה. 



בדיווח נאמר כי, בליכוד ביתנו הביעו תקווה כי אחרי שהמתיחות בין הצדדים הביאה למשבר אמון - מה שהוביל גם לברית בין יו"ר הבית היהודי בנט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד - יהיה אפשר לפתוח דף חדש בין המפלגות, באמצעות מו"מ קואליציוני רציני שיכלול דיונים מעמיקים בנושא קווי היסוד וכן חלוקת תיקים נדיבה לבית היהודי.



בתוך כך, יו"ר קדימה שאול מופז הגיע לביתו של בנט ברעננה, שם התקיימה פגישה עם לפיד ובנט בעיקר סביב נושא השוויון בנטל, בניסיון לתאם ביניהם מתווה גיוס מוסכם. על פי אחת ההערכות, מתכוונים השלושה לדרוש במו"מ הקואליציוני את תיקי החוץ (לפיד), האוצר (בנט) והביטחון (מופז).



בבית היהודי התייחסו לשמועות והכחישו אותן לחלוטין, "שוב הליכוד מנסה לעסוק בהפרחת שמועות על תיקים לפני קביעת היסוד של הממשלה".



סקר שערך מכון פאנלס עבור ערוץ הכנסת מגלה כי אילו היו מתקיימות בחירות חוזרות, מפלגתו של לפיד היתה זוכה ל־30 מנדטים, הליכוד ביתנו ל־22, הבית היהודי ל־15, מפלגת העבודה ל־13 וש"ס ל־9.