סוריה
סוריהפלאש 90

אישי ציבור ערבים ישראלים מזדהים עם משטרו של אסד במאבקו נגד המורדים.

הוועדה העממית לסולידריות עם העם הסורי והנהגתו הלאומית בחיפה פרסמה היום (שישי) גינוי לפיגוע ההתאבדות שבוצע אמש בדמשק, בו נהרגו עשרות ונפצעו מאות, והיא מסמנת גם את "הציונים" כאחראים לפיגוע.

בהודעה נאמר, כי מטרת "כוחות החושך שביצוע את הפשע" הייתה להכניע את העם הסורי למדיניות ריאקציונית ול"אדוניהם הנמצאים בבית הלבן, בפריז, לונדון, תל אביב, איסטנבול, ריאד ודוחה".

הוועדה הערבית ישראלית התומכת במשטר אסד מטילה את האחריות לביצוע הפיגוע על "הכנופיות הווהאביות", "הגורמים האימפריאליסטיים, הריאקציוניים והציוניים" אשר "תומכים בהם ומאמצים אותם לחיקם”, על האופוזיציה המתנגדת לדיאלוג הלאומי ולפתרון של שלום.

ההודעה נחתמת במילים: “יחי הצבא הערבי הסורי הגיבור, יחי מפקד סוריה הדגול בשאר אל-אסד, התהילה והנצח לחללים של סוריה הזכים". עם ארגון פרו סורי זה מזוהים עשרות אישי ציבור ואנשי רוח ערבים ישראלים, ובהם חבר הכנסת סעיד נפאע וחבר הכנסת לשעבר עיסאם מח'ול.

במלחמת האזרחים בסוריה המתנהלת מזה שנתיים ימים נהרגו למעלה מ-70 אלף איש, רובם בידי משטרו של אסד. עדויות למכביר, ובכללן אלפי סרטונים וידאו, מתעדות פשעי מלחמה חמורים שביצעו הצבא וכוחות הביטחון של משטר אסד, החל בעינויים ועד הוצאות להורג, מעשי טבח המוניים וירי ללא אבחנה באוכלוסייה אזרחית.