מיהו האסיר הנעלם במרתפי המלך?
מיהו האסיר הנעלם במרתפי המלך?פלאש 90

על פי פרסומים זרים לא רק ביגתן ותרש נעצרו לאחר חשיפת ניסיון ההתנקשות במלך אחשוורוש. מסתבר שאסיר נוסף הושלך לכלא בשושן אך איש לא יודע פרטים על נסיבות המעצר ומידת המעורבות שלו, אם בכלל, בפרשת ניסיון ההתנקשות.

התקשורת הזרה כבר מכנה את האסיר הנוסף 'האסיר X' ומדווחת כי הוחזק בבידוד וככל הנראה גורלו היה כגורלם של הצמד ביגתן ותרש צמד שמעלליו דווחו בהרחבה בשבועות האחרונים.

על דבר קיומו של "האסיר X" נאסף מידע שהחל עם ניתוח שמו של ביגתן. החשד עלה לאחר ששושנולוג בכיר קבע נחרצות כי השם ביגתן אינו שם פרסי ובעיקר לא שם התואם את השמות בשושן הבירה. זאת לעומת השם תרש שמזכיר לכולנו את השם זרש, וככל הנראה קיים גם קשר משפחתי בין זרש לתרש, אך כדי למנוע מבוכה בבית המן נמנעים כלי התקשורת בשושן לנבור בסוגיה ולהציג את ספקותיהם.

כאמור, בעקבות הקביעה שביגתן אינו שם פרסי הוברר כי בעצם מדובר בשם קוד שנועד לזהות בין ביגתן (BIG-TAN) האיש לאדם שלישי שככל הנראה נקרא שמאלתן (SMAII-TAN). נראה כי ההחלטה לקרוא לאחד ביגתן ולחברו שמאלתן נובעת מהפער המשמעותי בגובהם של השניים. בעוד ביגתן ידוע כגברתן המתנשא לגובה של מטר ו-93 ס"מ, עובדה שסייעה לו לקבל את משרת השומר בשער המלך, הרי ששמאלתן נמוך הרבה יותר, כמטר ו-23.5 ס"מ בערך.

על פי התחקיר עולה כי בעוד ביגתן ותרש היו הוגי רעיון ההתנקשות במלך הרי שדווקא שמאלתן היה אמור לבצע את המהלך שיביא למות המלך. האופן המדויק בו היה אמור לבצע את המעשה טרם ברור, ואולם נראה שנתוניו הפיזיים המיוחדים היו אמורים לשמש אותו לשם ביצוע התכנית. יתכן שהוא היה אמור לחדור לארמון מקופל בתוך ביצת קינדר ולשגר אליו חץ מורעל מטווח אפס אך כאמור הדברים אינם ברורים לחלוטין.

הנתונים המתבררים כעת, כאמור על פי האמור בתקשורת הזרה, גורמים לטלטלה עזה בתקשורת הפרסית, שם לא מצליחים להבין איך עלה בידי אנשי המלך להעלים משהו ובעיקר מישהו מתחת אפם. מספר עיתונאים התבטאו שלא לייחוס והסבירו כי מדובר במשבר אמון חריף בינם לבין ארמון המלוכה שכן הם רגילים שמידע עובר אליהם באופן סדיר דרך המדליף הרשמי של המלך אחשוורוש או מי מעוזריו, ואילו הפעם צינורות המידע הרגילים נסתמו והם נזקקו לעזרתה של התקשורת הזרה.

בכירה בתקשורת השושנית מעריכה כי במידה וימשיך המלך במדיניותו חסרת האחריות ולא ידווח לתקשורת על מעצר חשודים בפרשות ביטחוניות מסוג זה תנקום בו התקשורת ואולי אפילו תכתוב עליו מאמר מערכת תוקפני ב'הארץ', אבל עוד קודם להחרפת הצעדים נגד המלך התקשורת נותנת לו הזדמנות לחזור בו ולנהוג באופן מסודר ומכובד וליידע אותה בכל פרט ופרט מהמתרחש בארמון המלוכה.