חדש בעיתונות. ביקורת משמאל
חדש בעיתונות. ביקורת משמאלפלאש 90

היסטוריה בשמאל היהודי. לראשונה מאז נודעו כוונותיו של המן להשמיד להרוג ולאבד את יהודי הממלכה הביעו ארגוני שמאל מובהקים ביקורת חריפה נגד המהלך.

במאמר מערכת חריף תוקף העיתון 'השרץ' את המן כמעט באופן אישי בביטויים קשים וחריפים שטרם נראו כמותם על גב העיתון, וכל זאת בעקבות התכנית המדוברת.

המאמר מתייחס בהרחבה להשלכות הכוללות לאירוע הרג היהודים. "לראשונה מתנהלת אישיות רמת דרג בארמון המלוכה באופן חסר אחריות. רבים מתומכי המן ראו בו אישיות שקולה שבכוחה לייצב את הממלכה הן כלכלית, הן מדינית והן ביטחונית והנה מסתבר שלעיתים גם לאישיות מכובדת כמו המן משתחרר ההמדתא שבתוכו. פרטי התכנית שהוא רוקם בימים אלה נגד יהודי הממלכה חושפים לא פחות מאסון שהולך וזוחל לפתחה של הממלכה כולה".

בהמשך המאמר ממשיכים אנשי מערכת העיתון וכותבים: "המן בן המדתא מתגלה כאכזבה הגדולה ביותר של בוחריו שהאמינו שמדובר בלא פחות מאשר יורשו העתידי של המלך וכעת מגלים שמדובר באדם חסר לב ורחמים, אדם שאינו מזהה מצוקות ואינו מצליח לפתור אותן עוד קודם שהן מגיעות".

המאמר החריף, הנוקב והמפתיע נמשך ברוח זו עד שלקראת סופו הוא מפרט מה בדיוק הכעיס כל כך את אנשי מערכת 'השרץ': "תכניתו של המן להרוג את היהודים היא לא פחות מאשר שטנית. האיש מתכנן תכנית מפורטת תוך שהוא מתעלם מעובדה משמעותית ביותר והיא כמות החתולים שמגדלים יהודי הממלכה. מחקר מקיף שבוצע בארצות המלך אחשוורוש גילה שאחד מכל 1.75 יהודים מגדל חתול פרסי בביתו והעובדה הזו זועקת לשמים. מה בדיוק מתכוון המן לעשות ביום שלאחר הרג היהודים? לאן ילכו החתולים הללו? מישהו חושב עליהם? מישהו מכין להם בתי מחסה? כלום. התעלמות בוטה. המן מעדיף לעצום את עיניו מהבעיה שתמתין לכולנו ביום שלאחר יישום תכניתו המהפכנית. התנהלות שכזו גובלת בפשע של ממש".