מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהפלאש 90

מזכ"ל האו"ם קורא להקל על תנאי כליאתם של בני המן בימים אלה, ימים בהם עדיין לא ברור מה יכריע בית המשפט בגורלם.

מזכ"ל האו"ם טוען כי עשרת הבנים משועממים מאוד בכלאם ויש לקבל את דרישותיהם ובכך למנוע הסלמה באווירה הטעונה ממילא במדינות המלך אחשוורוש. לשאלת כתבים לאילו דרישות מתכוון המזכ"ל השיב עוזרו: "בינתיים הדרישה היחידה שלהם היא להשתחרר ולטעמנו מדובר בדרישה ראויה והוגנת".

יצוין כי לעומת הטענות על תנאים קשים בהם מוחזקים בני המן בצילומים שהועברו מתאי הכלא בהם הם מוחזקים נראים העשרה כשהם ממנגלים, שותים, מספרים בדיחות ואף משחררים הצהרות אנטישמיות והבטחות למימוש חזונם של אביהם – השמדת היהודים.

עוד יצוין כי למרות החלטות קודמות ניתנת לבני המן האפשרות ללמוד לתארים אקדמיים. אחד מהם נשמע כשהוא מסביר את חשיבות הלימודים: "אנחנו לא יכולים לתכנן עמודי תלייה למרדכי ואסתר שיחזיקו מעמד ויהיו מספיק גבוהים בלי ללמוד הנדסה, חטיבת עצים, חישובי מידות ומקצועות נוספים. אנחנו גם לא יכולים לחמש את תומכינו בארצות המלך בלי ללמוד איך בונים כלי נשק ובלי להתמקצע בבליסטיקה שימושית. אני לא מבין מה לא ברור פה".

דובר ארמון המלוכה התייחס לטענות ולדרישותיו של המזכ"ל ואמר כי אם תנאי הכליאה אינם נוחים דיים עבור העשרה יש עבורם פתרון חלופי וכבר עכשיו מכינים אותו עבורם בכיכר העיר. הדובר אף הציג תמונות של הפתרון המוקם עבורם. מדובר בכלונסאות עץ גבוהות מאוד שהוצבו בכיכר שושן. לפי שעה לא נמסרו פרטים מדויקים אודות משמעות הפתרון המדובר.