כוחות צה"ל בעוטף עזה
כוחות צה"ל בעוטף עזהצילום: פלאש 90

כוחות מיוחדים פשטו הלילה (בין שלישי לרביעי) על המאחז גאולת ציון שבגוש שילה, כך מדווחת עמותת 'חננו'.

על פי הדיווח בסיומו של המבצע הבלתי שגרתי, נעצרו במקום ארבעה צעירים, שנים מהם בחשד כי הפרו צו הרחקה מנהלי. לשניים האחרים לא נאמרה הסיבה למעצרם. לאחר כשעה וחצי של סריקות מדוקדקות שבצעו בכל מערות האזור, עזבו הכוחות יחד עם העצורים, כשהם מותירים את ארבעת חבריהם כשהם המומים ואזוקים בידיהם.

על פי הדיווח כללו הכוחות לוחמים רעולי פנים ולצידם אנשי המחלקה היהודית בשב"כ כשמלמעלה מלווה אותם מזל"ט במשך המבצע כולו.

לדברי תושבי המאחז, החיילים תפסו את כל הרווקים המתגוררים במאחז וכינסו אותם במקום אחד, שם אזקו את ידיהם בחזקה מאחורי גבם. אחד הנערים שסרב לשבת לבקשת החיילים, הוכה והושב בכח. יצוין כי במקום מתגוררות שתי משפחות אותן לא עצרו החיילים.

לדברי הנערים הם היו אזוקים למעלה משעה וחצי כשכל אותה העת עומדים סביבם לוחמים רעולי פנים כשנשקם מכוון כלפי האזוקים. בינתיים החלו הכוחות שהתפרסו בשטח לסרוק את השטח ו'להפוך כל אבן' באזור. הנערים האזוקים מספרים כי היה ניכר מדברי החיילים כי הם הגיעו לשטח מוכנים היטב וכי תוואי השטח מוכר להם. הפקודות שנתנו היו לחפש היטב בכל המערות באזור כשהחיילים וכוחות השב"כ עוברים כל מערה ונקיק באזור מבלי לפספס אף מקום. מתוך דברי החיילים לא הובן מה מטרת החיפוש.

בתום החיפוש שארך, כאמור, למעלה משעה וחצי, עזבו הכוחות יחד עם ארבעה מהבחורים שנאזקו. שניים מתוך העצורים חשודים כי הפרו צו מנהלי המרחיק אותם משטחי יו"ש, לשאר העצורים לא נאמר במה הם חשודים. כל העצורים נלקחו לימ"ר ש"י במעלה אדומים. הבחורים שנותרו במקום נאלצו לשחרר את עצמם מהאזיקונים, לאחר שהחיילים עזבו את המקום והותירו אותם כשהם אזוקים.

לאחר שהות קצרה בימ"ר ש"י הועברו שלושה מהעצורים לבית המעצר קישון שם יחקרו בידי השב"כ. במשטרה אמרו כי בהמשך היום יובאו השלושה להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת.

בעמותת' חננו' המייצגת את העצורים מביעים תמיהה וכעס נוכח המבצע המורכב, "עדיין לא ברור במה חשודים העצורים. מה שכן, נראה שמדובר בעליית מדרגה ביחס של כוחות הביטחון למתיישבים בכלל ולתושבי המאחזים בפרט. אזיקתם של נערים, בינהם קטינים, הכאתם וכיוון נשק לעברם כאילו מדובר במחבלים מסוכנים העלולים בכל רגע לפגוע ולסכן את החיילים, לא מתקבלים על הדעת בשום אופן. נראה כי זו הדרך של מקבלי ההחלטות להראות את מי סמנו כאוייב האמיתי של עם ישראל".