Nokia 105. טלפון פשוט במחיר של 20 דולרים בלבד
Nokia 105. טלפון פשוט במחיר של 20 דולרים בלבדנוקיה

נוקיה אינה מתכוונת לוותר על שוק הטלפוניה הנמוך, מקור ההכנסה העיקרי שלה. החברה הפתיעה כשהציגה בתערוכת המובייל העולמית בברצלונה שני טלפונים זולים במיוחד.

מדובר בטלפונים שמיועדים לאלו שזקוקים לטלפונים בכדי לטלפן בעיקר, בלי כל צורך ממשי ברוב התכונות המוצעות כיום על ידי הגרסאות השונות של רוב הטלפונים החכמים. בחברה אמרו שיש עדיין שוק גדול יחסית של אנשים שלא הצטיידו בטלפונים סלולאריים אישיים, או כאלה שרוצים להחליף טלפון פשוט ישן בגרסה חדשה וטובה יותר.

ה-Nokia 105 יהיה אחד הטלפונים הזולים ביותר בעולם. הוא יוצע למכירה במחיר של כ-20 דולרים בלבד בחלקים רחבים של העולם עוד לפני סוף הרבעון הנוכחי של השנה. הטלפון מציע מסך צבעוני בהיר ונקי, עם תפריטים ברורים, וכן יכולת לקבוע מספר התראות קוליות, שעון דובר ואפילו יישום פנס מובנה. הטלפון מוגן נגד אבק והתזות מים.

אבל הנקודה החזקה ביותר של ה-105 היא הסוללה: שהוא יכול להחזיק מעמד, לפי נוקיה, עד 35 ימים ללא טעינה בשימוש רגיל, כלך שלטענתה הוא יכול לשמש כמכשיר גיבוי למקרה בו הסוללה של הטלפון החכם תתרוקן.

הטלפון השני הוא ה-Nokia 301 שיוצע בשלל צבעים פסטליים, כולל צהוב, כחול ומגנטה. במחיר של כ-85 דולרים בלבד זהו הטלפון הזול ביותר שמציע קישוריות לאינטרנט באמצעות דור 3.5, הזרמת וידאו וכן מצלמה אחורית פשוטה. הוא כולל דפדפן מובנה ואפשרות להגדיר חשבונות דואר בקלות.