צפו בכתבה

השומרון "כובש" את גרמניה.

משלחת הסברה מהשומרון נועדה לביקור תקדימי ופגישות עם בכירי ממשל בבונדסטאג אשר בברלין, והעבירה איגרת מראש המועצה גרשון מסיקה לקנצלרית מרקל. הכתבה המלאה תתפרסם במוצאי השבת.

לאחר משלחות הסברה רבות שיצאו בשנה האחרונה מהשומרון לבריטניה, איטליה ולפרלמנט האיחוד האירופי בבריסל, עלתה המועצה האזורית שומרון מדרגה נוספת ב"מלחמת ההסברה" והחליטה לרכז מאמץ ביצירת קואליציות ובשבירת מעוזי ההתנגדות הכבדים ביותר להתיישבות היהודית באזור יהודה ושומרון.

במשלחת ההסברה סימנו את העיר ברלין בגרמניה כיעד המרכזי לשבירת מסע הדה-לגיטמציה כנגד התיישבות. סגן ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ומנהל יחידת קשרי חוץ בשומרון, שי אטיאס, קיימו בברלין פגישות הסברה ליצירת קשרים עם חברי פרלמנט ובכירי ממשל גרמניים.

בנוסף נפגשו השניים עם מנהיגי הפדרציה הצעירה במפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל, אלכסנדר הומברט ואווה קרן. המנהיגים המארחים התרשמו מאוד מהמחווה והתחייבו כי האיגרת של גרשון מסיקה תימסר לקנצלרית.

במהלך הביקור נפגשו אנשי השומרון לישיבת עבודה עם יוהן פילקה, יו"ר אגודת הידידות גרמניה-ישראל, גוף אשר עד עתה לא עסק בהתיישבות ביהודה שומרון. בעקבות הפגישה הבטיח יו"ר האגודה כי יירתם להשמיע את קולם של המתיישבים בבירת המדינה המשפיעה ביותר באיחוד האירופי.

בשיאו של הביקור נועדו חברי משלחת השומרון בבניין הבונדסטאג עם חברת הפרלמנט הגרמני גיטה קונמן, חברת מפלגתה ומקורבתה של הקנצלרית אנגלה מרקל.

בפגישה סיפר דגן לחברת הבונדסטאג על השומרון, המתפרס על 12 אחוזים משטחי מדינת ישראל כולה וכולל בתוכו את רוב האתרים בהם התרחשו אירועי התנ"ך, מורשת העם היהודי ורוב האנושות.

דגן סקר בהרחבה את פגיעת ארגוני השמאל הקיצוני המקבלים מימון אירופי רחב, מייצרים פרובוקציות יזומות בשטח ומנסים להוביל חרם על התעשיה ביו"ש, דבר העלול לפגוע בפרנסתם של אלפי עובדים יהודים וערבים ולפגוע בדו קיום האמיתי המתחולל באזור.

"פעילות הארגונים הרדיקליים הללו פוגעת ועלולה לפרום את מערכת היחסים החשובה שאמורה להיות בין אירופה ומדינת ישראל", הדגיש דגן, "לכן ישנה חשיבות רבה, גם לאיחוד האירופי ולגרמניה וגם למדינת ישראל, להפסיק את מימונם של אותם ארגונים רדיקליים הפוגעת גם באירופה וגם בישראל".

חברת הבונדסטאג הודתה כי רוב התעמולה האנטי ישראלית בגרמניה מגיעה כיום מארגונים ישראליים. לאורך כל הפגישה, שהתארחה הרבה מעבר לזמן שהוקצב לה, הקפידה קונמן לרשום בחוברת את המידע והנתונים, ולא הסתירה את התרשמותה ואף את התרגשותה מחלק מהדברים.

"ישנם אירועים בחיים אשר נותנים ערך וטעם לחיים. אני חושבת שהיום חוויתי חוויה שכזאת" – אמרה חברת הפרלמנט הגרמני בהצהרה לכלי התקשורת לאחר סיום המפגש, "יוסי דגן ומשלחתו לימדו אותי היום על אזור השומרון הנפלא ועל החיים המשותפים של בני האדם בפרויקטים שם, ללא הבחנה בין יהודים למוסלמים. זה  פועל בצורה הטובה ביותר מעבר לכל תכתיב פוליטי, עובדות שלצערי הפוליטיקאים לא יודעים או מתעלמים מהן".

"דגן ומשלחתו עשו מעשה ראוי להערכה", סיכמה קונמן, "אני מקווה שגם בהמשך הם יפעלו מתוך מטרה לספק מידע אמיתי ואמין על השומרון".

(צילום התמונות :חזקי עזרא, יחידת קשרי חוץ - מועצה אזורית שומרון)