קול ברמה
קול ברמהאתר הרדיו

המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד שרית דנה, הודיעה היום (ראשון) לשרת התרבות, לימור לבנת, כי הועדה בראשה היא עומדת, תמליץ ליועץ המשפטי למנוע הגבלת השמעת נשים בתחנת הרדיו 'קול ברמה'.

השרה לבנת ביקרה בחריפות את העיכוב שחל בהגשת הדו"ח של משרד המשפטים: "מדובר בעיכוב בלתי סביר ובלתי מידתי, בלשון המעטה, אשר פוגע ביישום חלק גדול של המלצותיו של הצוות הבין-משרדי ומאפשר להדרת הנשים להתעצם ולהתפשט".

"התלונות בלשכתי וברשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה הולכות ונערמות. יש להפסיק מצב זה לאלתר - אי אפשר להפקיר יותר את זכויות הנשים בישראל".

הנושא המרכזי שנידון היה העיכוב בהגשת המלצות הצוות למניעת הדרת נשים שהקים היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין בסוף חודש דצמבר 2011.  צוות זה, בראשות המשנה ליועמ"ש עו"ד שרית דנה, פועל במשך יותר משנה, ועל אף שבתחילה הוכרז כי יגיש את הדו"ח המסכם שלו במרס 2012, דו"ח זה לא פורסם עד עתה. לאחר פניות חוזרות ונשנות של השרה לימור לבנת, התחייבה היום דנה כי עד לסוף השבוע יוגש הדו"ח ליועמ"ש.

לבקשת הוועדה הסכימה עו"ד דנה להתייחס לכמה סוגיות בתחום הדרת שהדו"ח צפוי להתייחס אליהן:

1. ההסדר בין הרשות השנייה לתחנת הרדיו 'קול ברמה' המאפשר להגביר שעות שידור של נשים יש בו משום פגיעה חמורה בזכויות יסוד- שוויון, כבוד האדם וחופש הביטוי. כמוכן, הודיעה עו"ד דנה כי תמליץ ליועמ"ש להטיל על הרשות השנייה לבטל כל הגבלה על השמעת נשים בתחנה לרבות אי העסקתן של נשים שדרניות.

2. הדו"ח שיוגש יכלול תיקון נרחב ברישיונות חברות קדישא באופן שימנע כל סוג של הדרת נשים, ולא רק ימנע איסור על הספד נשים, כפי שתוכנן עד כה. במקביל, הודיע בישיבה מנכ"ל המשרד לשירותי דת אביגדור אוחנה כי הוא יגבש סל של סנקציות מנהלתיות וכספיות שיאפשרו לראשונה למשרד לשירותי דת לפקח על מעשי חברות הקדישא בישראל, דבר שלא היה עד כה. יצוין כי במהלך הישיבה חשפה השרה לבנת כי במספר בתי עלמין בארץ כגון באופקים עדיין ישנן תופעות של הדרת נשים.

במסגרת הדיון, אליו הוזמנה גם נועה קנטמן שטענה כי חרדים התנכלו לה במהלך נסיעה באוטובוס אגד, סוכם על מספר צעדים שיינקטו במסגרת המאבק בתופעת הדרת הנשים בתחבורה הציבורית:

1. הגברת הפיקוח והאכיפה של משרד התחבורה באמצעות הפעלת פקחיות ובקריות בקרב מפעילי התחבורה הציבורית בישראל.

2. חידוש הפעלת "קו חם" למניעת הדרת נשים במשרד התחבורה, שיקבל תלונות 24 שעות ביממה.

3. חיוב מפעילי התחבורה הציבורית לבצע רענון של ההנחיות והנהלים.