אהוד ברק וגלעד שליט
אהוד ברק וגלעד שליטצילום: פלאש 90

השב"כ חשף בחודשים האחרונים בסיוע צה"ל תשתית צבאית של חמאס בחברון, אשר חבריה תכננו לבצע פיגועים שונים, אך נעצרו בטרם הצליחו להוציא אל הפועל את תכנוניהם.

מטען צינור, שהכינו חברי החוליה לצורך ביצוע פיגוע נתפס במהלך מעצר חברי החוליה.

בשב"כ מציינים, כי חברי החוליה הוכוונו לביצוע הפיגועים אשר תוכננו על ידי מחבל חמאס, שגורש לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט".

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי של חברי התשתית, שרובם בעלי עבר כפעילים בחוליות צבאיות מקומיות של חמאס בחברון, עלה כי התכוונו לבצע פיגועים במתווים שונים, לרבות פיגוע משולב של מטען וירי לעבר עמדת צה"ל בסביבת העיר חברון.

העצורים המרכזיים הם:

מנג'ד מוסא דיאב ג'ונידי, תושב חברון כבן 23 אשר נעצר ב-28 נובמבר 2012. ג'ונידי שימש כראש חוליה וגייס. בחקירתו הודה כי עמד בקשר עם באסל היימוני, מחבל חמאס מחברון, ששוחרר ב"עסקת שליט" וגורש לרצועה, סביב הכוונה לגייס חוליה צבאית שתבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים.

מחמד חסן רג'ב אבו שח'ידם, תושב חברון כבן 25 אשר נעצר ב-29 נובמבר 2012. אבו שח'ידם גויס על ידי ג'ונידי לחוליה. בחקירתו הודה כי יצר, ביחד עם נוספים, מטען צינור (הוסגר), שנועד לביצוע פיגוע, וכן בתכנון פיגועי ירי ומטען במסגרת החוליה.

אנס ראתב אחמד דויק, תושב חברון כבן 23, אשר נעצר ב-28 נובמבר 2012 והיה חבר בחוליה.  

במהלך החודשים האחרונים, הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חברי התשתית המייחסים להם עבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, נשיאה החזקה וייצור נשק, ייצור חפץ נפיץ והכנסת כספי אויב לאיזור.

בשב"כ מדגישים, כי "חשיפת התשתית מדגישה את פוטנציאל האיום הנובע מתשתיות חמאס באיו"ש, במיוחד נוכח החיבור לחמאס ברצועת עזה".

בשב"כ מזכירים את מעצרו (מאי 2012) של פאדי עבד אלחכים עבד אלוהאב אבו דאוד, תושב חברון כבן 25, שהודה בחקירתו כי גויס  בסעודיה על ידי ח'אלד טהא, משוחרר "עסקת שליט", במוצאו מחברון, שגורש לרצועה. ח'אלד טהא הנחה את אבו דאוד להקים חוליה, שתבצע פיגועים במתווים של התאבדות וירי, והבטיח להעביר אליו, לצורך זה, אמצעי לחימה, שיוברחו מהרצועה לאיו"ש.