לזכור. אורלב
לזכור. אורלבצילום: מרכז קטיף

ח"כ לשעבר, זבולון אורלב, ביקר היום (ג') במרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון. במהלך ביקורו סייר אורלב במרכז, במיצגים השונים ושמע את סיפור ההנצחה של גוש קטיף מפי מדריכי המרכז.

לאחר מכן צפה בסרט המהווה חלק מפרויקט ייחודי בשם "שימור הזיכרון של אנשי גוש קטיף", אשר מאגד למעלה מ700 ראיונות אישיים מצולמים.

אורלב התרשם מהעשייה החינוכית של מרכז קטיף ומהחומרים הרבים שהמרכז מוציא עבור פעילויות עם ילדים ונוער. כאות הוקרה, העניק מנכ"ל מרכז קטיף, מוכי בטר, לאורלב מזכרת מביקורו – את קלטת הילדים "חול בגרביים, סרט מוזיקאלי ייחודי המספר את סיפור גוש קטיף דרך עיניהם של הילדים אשר גדלו במקום, ואת הספר "תורת קטיף", המאגד את דברי רבני גוש קטיף לקהילותיהם במשך 35 שנה.

עם סיום ביקורו במרכז כתב אורלב בספר המבקרים: "התרשמתי מאוד מפעילותיכם המבורכת להנחלת המורשת של ההתיישבות המפוארת בקטיף וצפון השומרון שנגדעה ביד זדונית ובהפקרת המתיישבים".

עוד נכתב, כי "יש ערך לאומי, מוסרי וערכי חשוב ביותר להזכיר לכל העם את אשר ארע למען למנוע הישנות אירוע שכזה ח"ו".

לאחר ביקורו במרכז קטיף, סייר אורלב יחד עם אליעזר אוירבך, יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף ונציגי היישובים, ביישובי מזרח לכיש, בניצן ובאר גנים. מטרת הסיור הייתה להראות לזבולון אורלב את התקדמות הקמתם של היישובים שהוא היה שותף להקמתם, ובמטרה להכיר לו טובה על כל פעילותו בשבע השנים האחרונות למען עקורי גוש קטיף.