ישראלי? לא בבית ספרנו
ישראלי? לא בבית ספרנופלאש 90
אחת מידידותיה הטובות של ישראל באירופה, הולנד, קוראת להחרים את כל המוצרים המיובאים מאזור יהודה, שומרון ורמת הגולן. כך דווח ב"הארץ".

לפי הדיווח, משרד האוצר ההולנדי הפיץ הודעה לרשתות השיווק במדינה, ובתוכה נכתב כי ההחלטה לסימון מוצרי ההתנחלויות "התקבלה לאחר התייעצות עם הנציבות האירופית".

שר הפנים, אלי ישי (ש"ס) מיהר לגנות את הולנד על היוזמה, וקישר זאת לרכוש היהודי שנגזל בשואה. "מוזר שהולנד לא מצאה לנכון להחזיר מלוא התשלום על רכוש היהודים שנגזל באדמתה אך מוצאת זמן לסמן מוצרים יהודים".

"מוצרי ההתיישבות מעבר לקו הירוק, כמו גם זו אלו שבתוך הקו הירוק, הנם מוצרי כחול לבן גאים. מדינת ישראל תעמוד כמקשה אחת אל מול כל ניסיון לחרם על מוצריה. מוזר שדווקא מדינה שטרם החזירה את מלוא הפיצויים לרכוש היהודי שנגזל באדמתה בשנות הארבעים של המאה הקודמת, מוצאת זמן לסמן מוצרים יהודיים", הוסיף השר ישי.

שר החוץ ההולנדי, פראנס טימרמאנס, אמר השבוע כי ההתנחלויות הן בלתי חוקיות ומהוות מכשול לשלום. לדבריו, סימון מוצרי יהודה ושומרון יאפשר לצרכנים להחליט בעצמם אם לרכוש אותם, "איננו רוצים לתרום לכלכלתן של ההתנחלויות הבלתי חוקיות", אמר.