חבר הכנסת, איבראהים צרצור, יו"ר סיעת רע"מ תע"ל, מגנה בחריפות (שישי) את מה שהוא מכנה "ההתקפה הבלתי מוצדקת של המשטרה על המתפללים במסגד אל-אקצה" ותבע מהמשטרה לחדול מיידית מ"התוקפנות" ולהסיג את כוחותיה מרחבת אל-אקצה.

"לא הגיוני שיימשכו מעשי ההתגרות הישראליים בירושלים”, אמר חה"כ צרצור, והביא כדוגמאות טענות בדבר בעיטה של שוטר בספר הקוראן, הסרת כיסוי ראש של תלמידה מוסלמית ו"הפגיעה של חבר הכנסת הקיצוני פייגלין בקדושת מסגד אל-אקצה בעצם כניסתו השחצנית".

לצד אלה, אמר חה"כ צרצור ממשיכה ישראל במדיניות הייהוד בעיר העתיקה ובשכונות הערביות של ירושלים ובניסיונות להביא להגירת התושבים הפלסטינים מהעיר.

חה"כ צרצור אינו רואה סיכוי שישראל תשנה את מדיניותה, והוא ביטא תקווה שיתגבש מהלך ערבי – אסלאמי – בינלאומי שיביא להפסקת ההפרות של החוק הבינלאומי על ידי ישראל.

בתום תפילות יום השישי בהר הבית יידו היום מתפללים מוסלמים אבנים לעבר כוחות הביטחון. כוחות משטרה שהוצבו בשער המוגרבים פרצו פנימה והחלו להשליך רימוני הלם כדי לפזר את המיידים.

בתגובה, הושלכו לעברם גם בקבוקי תבערה - תשעה שוטרים נפגעו באורח קל, חלקם פונו לבית החולים עין כרם בעיר ומספר מפגינים נפגעו גם הם.

חה"כ צרצור לא התייחס בהודעתו לביטויי האלימות של המתפללים המוסלמים במסגד אל-אקצה.