מברכים. אנשי 'הבית היהודי'
מברכים. אנשי 'הבית היהודי'פלאש 90

הערב (ראשון) יתקיים בבנייני האומה בירושלים אירוע הצדעה לאחד ממנהיגיה של הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, בהגיעו לגיל גבורות.

בכנס חגיגי זה תבקש הציונות הדתית להוקיר את הרב דרוקמן המשמש זה שנים ארוכות כראש ישיבות בני עקיבא ואף כיהן כחבר כנסת וכסגן שר מטעם המפד"ל.

יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, בירך את הרב דרוקמן, "לאיש אשר רוח בו. מחנך נאצל, רב ענק, אדם קשוב הנותן כבוד לכל אדם באשר הוא. הרב דרוקמן היקר, במה אברכך? אם אומר לך שיהיו פירותיך מתוקין הרי פירותיך מתוקין. שיהא צילך נאה הרי צילך נאה... אלא, יהי רצון, שכל נטיעות שנוטעין ממך יהיו כמותך".

ח"כ אורי אריאל אמר כי הרב דרוקמן הינו "מהמאורות הגדולים של הציונות הדתית. שנים רבות לאורו הלכנו ובעזרת ה' עוד שנים רבות לאורו נלך אם בעשייה, אם בתורה ואם בדרך ארץ ואהבתה".  

ח"כ יוני שטבון, מתלמידי מפעל ישיבות בני עקיבא אותו הנהיג הרב דרוקמן, אמר כי הרב הוא "סמל לתורת ארץ ישראל - שילוב נדיר של עוצמה אנושית עם ענווה גדולה. ה"מזל טוב" ליום ההולדת הוא לא רק לרב דרוקמן לבדו, כי אם לציונות הדתית כולה".   

ח"כ אבי וורצמן, שהיה תלמידו בישיבת אור עציון, ״כתלמיד אוהב ומוקיר טובה של הרב דרוקמן, אחד מני רבבות התלמידים שזכו לשמוע תורה ולהקים בתים מכוחו, אני מברכו בשפע ברכות מקרב לב. אני מאחל לכבוד הרב אורך ימים ושנות חיים והמשך עשייה ברוכה למען כלל ישראל בבריאות ובשמחה״.

ח"כ אורית סטרוק, ממחדשי הישוב היהודי בחברון, בירכה גם היא את הרב דרוקמן, "שגידל וחינך דורות של גבורה יהודית, הגיע לגבורות. לא נותר אלא לברך את הרב, יהי רצון שכל נטיעות שנוטעין ממך יהיו כמותך".

מזכ"ל תנועת בני עקיבא לשעבר ח"כ מוטי יוגב, בירך גם הוא, "דמותו מקרינה על כל הנוכחים מאור פנים ואהבה, אצילות וקדושה, אנרגיה מיוחדת וכוח רצון, ומשפיעה על ההחלטות. חריצותו הבלתי רגילה, יחד עם אהבה ומסירות נפש יוצאת דופן לכל דבר שבקדושה, בלימוד והרבצת תורה, בעזרה לזולת, בסיוע לפרט ולכלל.

"מפתרון בעיה לתלמיד בשרותו הצבאי ועד השפעה רוחנית גדולה ומקיפה, ברוח התורה הגואלת-תורת ארץ ישראל, על עשרות אלפי חניכים ותלמידים, אזרחים ממגוון הקשת הפוליטית, רבנים ומנהיגים. מבקש להודות לרב, על כל האור והטוב שאנו זוכים לקבל ממנו", דברי יוגב.

ח"כ הרב אלי בן דהן הרעיף ברכות על הרב, "מורנו הרב הגאון חיים דרוקמן שליט"א ,אם בגבורות שמונים שנה', יהי רצון שתמשיך להנהיג את הציונות הדתית בגבורה ובעוצמה וברוח גדולה, ויקוים בך הכתוב 'עוד ינובון בשיבה, דשנים ורעננים יהיו".

ח"כ אורי אורבך אמר כי "אי אפשר לאחל לרב דרוקמן ברכות ב-'הגיעו לגבורות' ולו מן הסיבה שהרב הגיע לגבורות כבר מזמן בכל צעדי חייו במשפחה, בחינוך, במאבקים למען עם ישראל וארץ ישראל. גבורות הרב דרוקמן יוסיפו לאורך ימים לעזור לכולנו להתגבר, מזל טוב".

ח"כ זבולון כלפא שיגר ברכות לרב דרוקמן "על גבורות שנותיו, אך גבורתו אינה רק בשנים כי אם בכל דרכיו. הרב היה לנו ועודנו לסמל לחוט המשולש אשר לא במהרה יינתק עם ישראל, בארץ ישראל על פי תורת ישראל".

ח"כ איילת שקד, סיפרה כי הרב דרוקמן "מסמל בפעולו את הדגלים המייצגים את הציונות הדתית – מחויבות עמוקה לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. הרב דרוקמן מהווה השראה לכולנו בפעילותנו הציבורית ובחיינו הפרטיים ואנו גאים ללכת בדרכו".