ראש המועצה המקומית אורנית שבשומרון, שלומי לנגר, סיפר בראיון לערוץ 7 על תושב המועצה - סא"ל נועם רון ז"ל, שנהרג הלילה בתאונת המסוק סמוך לרבדים.

"את נועם אני מכיר לא מעט שנים", סיפר לנגר, "ההיכרות החלה כשהילדים למדו יחד בגני הילדים ובתי הספר".

"מאז שהפכתי להיות ראש מועצה הסתייעתי בו לא מעט בחכמה, בניסיון, בתחום החינוך, משברים בחינוך עם ילדי התיכונים, רעיונות יצירתיים שהיו לו", הוסיף.

"זהו יום עצוב לאורנית ולקהילת אורנית. לא פשוט", אמר בצער.

לנגר ציין כי הוא לא בטוח שהרבה תושבים היו מודעים לכך שהוא היה טייס, "מלח הארץ זה נועם רון, עם החיוך, הסנדלים, עם אהבת הארץ. במשימותך המבצעיות גם בתקופות היותר עמוסות של מדינת ישראל - במבצעים בצפון ובדרום, הוא היה יוצא בלילה לגיחות מבצעיות ושב בבוקר כאחד התושבים והולך לעבודה".

"זו טרגדיה לאורנית ולמשפחה. מדובר בבן נוסף למשפחת רון שנהרג - אחיו גם היה טייס ונהרג בתאונת סנפלינג", סיפר לנגר.

לנגר סיפר כי "לאחרונה התחלנו להתארגן לקראת אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות. עד היום העסק הזה היה אחרת ממה שהולך להיות ביום הזיכרון הנוכחי כי נועם הוא חלל צה"ל הראשון של היישוב אורנית. אין לי מושג איך להתחיל ואיך זה אמור לבוא לידי ביטוי אך ודאי שיום הזיכרון הקרוב יהיה שונה".

הוא ציין כי "הקהילה באורנית היא חמה, תומכת ומחבקת. גם אחותו של נועם היא תושבת אורנית ואני סמוך ובטוח שנדע להכיל את המשפחה המורחבת  על מנת לנסות ולהקל ככל שניתן למרות שאין מזור לבשורה כזו".