סמסונג השיקה את ה-Galaxy SIV, הטלפון החכם החדש ומהצופה שלה.

המכשיר, שהושק בלילה שבין חמישי לשישי, מעוצב באופן דומה לקודמו, שהיה לאחד המכשירים הפופולאריים ביותר בעולם, אך מציע מסך גדול יותר, עוצמת עיבוד חזקה יותר וכן מגוון גדול של תכונות חדשות שאמורות להקל על השימוש בטלפון ולספק חוויות שימוש חדשות, במקביל.



המכשיר, כאמור, שומר מבחינה חיצונית על אותו מראה כמו ה-Galaxy S3 וזה אומר גוף פלסטיק בצב לבן או שחור, אך עם מסך Super AMOLED גדול יותר שמגיע כבר ל-5 אינץ' ברזולוציה גבוהה של 1,920x1,080 פיקסלים. למרות הגדלת המסך שומר המכשיר על משקל של 130 גרם בלבד, ועוביו הוא 7.9 מ"מ בלבד, כשזה כולל סוללת 2,600mAh.



כמות הזיכרון העבודה הוגדלה ל-2 ג'יגה-בייט, והטלפון יוצע בשלוש גרסאות: עם 16, 32 ו-64 ג'יגה-בייט נפח אחסון. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 4.2.2 (ג'לי בין), וגם המצלמות זכו לשדרוג: הקדמית היא באיכות של 2 מגה-פיקסלים, והאחורית היא בגודל של 13 מגה-פיקסלים. חידושים נוספים הם תמיכה בתקשורת NFC ובתקשורת אינפרא אדום לשימוש במכשיר כשלט רחוק.



אבל השינוי בפולט ביותר מבחינה טכנולוגית הוא מעבד היישומים, או המערכת על שבב, שבליבו של הטלפון. הוא יוצא בשתי גרסאות מעבד: מעבד ארבע ליבות של קוואלקום שעובד במהירות 1.9 ג'יגה הרץ, או מעבד האוקטה של סמסונג עצמה שפועל במהירות מרבית של 1.6 ג'יגה-הרץ, ומציע ארבע ליבות Cortex-A15 של ARM ושבב גרפי מתקדם לעבודה בביצועים גבוהים, וארבע ליבות Cortex-A7 לעבודה רגילה שאינה דורשת משאבים רבים. לארץ, ולאירופה, אמורה להגיע גרסת השמונה ליבות.



כאמור, הטלפון החדש החכם של סמסונג מציע הרבה תכונות חדשות. הבולטות ביניהן משתמשות במצלמה הקדמית כדי לזהות את מיקום הפנים של המשתמש כדי להציע גלילה חכמה במסכים בעזרת הנעת ראש בלבד, והשהיה בזמן הצגת סרטים אם המשתמש מזיז את ראשו על מעבר לגבולות המכשיר.



כמו כן יובאו למכשיר תכונות מסוימות מה-Note II המוצלח שתומכות בהזזת אצבעות מעל המסך: תכונה בשם Air View שמאפשרת לצפות בתצוגה מקדימה בתוכן של הודעות דואר, סרטונים או תמונות בעת הזזת האצבעות מעליהן; וכן תכונה בשם Air Gesture שצורה דומה מאפשרת לענות לשיחה בזמן ביצוע פעולה אחרת, לגלול דפי אינטרנט וכן לעבור בין רצועות בזמן השמעת שירים.



תכונה אחרת, יומרנית למדי, היא ה-S Health שאמורה, בעזרת חיישנים שמשולבים במכשיר, לנטר באופן אוטומטי ושיטתי אחר מצב בריאותו של המשתמש. עם זאת, חלק מהאפשרויות יידרשו שימוש במכשירים חיצוניים.



המכשיר יהיה זמין למכירה ברבעון השני של השנה.