להקת ספיר - אליך (קרליבך)


דני ברגסון ומיטשל גודמן, יצרו את ההרכב המוזיקלי החדש "ספיר", ואיתו הם בוחנים מחדש לחנים יהודיים ו"מתיכים" יחד ז'אנרים מוזיקליים רבים הכוללים רוק, פופ, ג'אז ואקוסטי. המוזיקה שנוצרת מעוררת השראה ונגישה לאנשים מרקעים שונים. "תמיד הייתה לנו תשוקה למוזיקה. אנחנו פשוט רוצים לגעת בכמה שיותר אנשים" הם מספרים.

הצמד התחיל להופיע במקומות קטנים, כשדני שר ומנגן על גיטרה אקוסטית ומיטשל מנגן על גיטרות חשמליות ואקוסטיות. משם הכל התגלגל במהירות. הקהל הוכפל בכל מקום בו הופיעו, והם התחילו להופיע במקומות יותר ויותר גדולים. אחרי קונצרט בתיאטרון של 'סייל ווטרסייד' במנצ'סטר בו נמכרו כל הכרטיסים, התחילו לגלגל רעיון של אלבום וכך נולד 'ספיר'. האלבום נוצר יחד עם מי שנחשבים הטובים בתעשיית המוזיקה (ביניהם - 'בלופרינט סטודיוס') וכך נוצר אלבום הבכורה "הדים".

להקת ספיר - עוד יבוא

למרות ששניהם רבנים מוסמכים, הרקע המוזיקלי שלהם שונה מאד. דני הוא חזן מנוסה המופיע בבתי כנסת ובאירועים דתיים. הוא למד אופרה באופן נרחב במשך חמש-עשרה שנה (יחד עם מורים ממכללת הצפון המלכותית למוזיקה ומהאקדמיה הסקוטית המלכותית למוזיקה ודרמה).

מיטשל לעומתו בא מרקע של הופעות גיטרה רבות, לימוד ועבודות סשן. הוא מתמחה ברוק מלודי אך מרגיש בנוח בכמעט כל סגנון גיטרה קיים. הוא למד במכון לגיטרה ב'לונדון טכנולוג'י', שם התפרסם תוך זמן קצר בזכות יכולותיו הוירטואוזיות, וכך לא חסרו לו תלמידים למוזיקה בלונדון ובחו"ל.

באלבום הבכורה "הדים" ניתן לשמוע בין היתר את גרסאות הכיסוי לשירים "עוד יבוא" של מוש בן ארי ולהקת 'שבע' ו"אליך" של ר' שלמה קרליבך.