משה גפני
משה גפניצילום: פלאש 90

ח"כ משה גפני נאם הערב (שני) במליאת הכנסת ותקף את סיעות הבית היהודי ויש עתיד ואת ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו.

"אני חייב התנצלות בפני מועצת גדולי התורה", פתח גפני את דבריו והסביר כי בעבר אמר לרבנים כי הציונות הדתית מתחלקת לשניים - החלק האחד שהוא מיעוט והוא קרוב יותר לציבור החילוני והחלק השני שהוא העיקרי וקרוב לציבור החרדי, "ציבור שמאמין בלומדי תורה - לא בישיבות הסדר, אלא לומדי תורה של העם היהודי".

"אבל היום אני רואה כי כל הציבור הציוני דתי אותו דבר", הדגיש גפני, "הם מצאו את המחנה המשותף עם יאיר לפיד ואנשיו ולא איתנו".

"לקחתם את האוכלוסיה הזאת והסכמתם לפגוע בה. אפילו במחבל לא פוגעים בקצבת הביטוח הלאומי, מחבל מקבל הנחה בארנונה אם השכר שלו נמוך ורק מי שלומד תורה ייפגע".

"אנחנו מאמינים שבזכות לומדי התורה אנחנו קיימים ובלי זה לא היינו כעם", אמר גפני והוסיף, "אנחנו פונים להקב"ה ואומרים שההסכמים האלו אינם מייצגים את העם היהודי אלא קבוצת אינטרסנטים".

בתום נאומו קרע גפני את דפי ההסכמים והזכיר את מעשיו של נציג מדינת ישראל באו"ם דאז, חיים הרצוג, שקרע בנאומו באו"ם את החלטת האו"ם לפיה הציונות היא גזענות.

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) הגיב על צעדיהם של  הסיעות החרדיות בכנסת, "לעסקנות החרדים אין שום אחריות על ליבוי שנאת החינם של אזרחי שראל. בילדותיות אובסיסבית מוסיפים שמן למדורה שהם בעצמם יצרו. אני קורא לרבנים החרדים לדרוש מהפוליטיקאים להרגיע את הרוחות ולקדם אהבת חינם שעליה בית המדרש מחנך".

שטבון: די לשנאת חינםערוץ 7