השאלות שנותרו באוויר. זדורוב בבית המשפט
השאלות שנותרו באוויר. זדורוב בבית המשפטפלאש 90

בעקבות החלטתה של שופטת ביהמ"ש העליון, עדנה ארבל, להחזיר את תיק הרשעתו של רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה ז"ל לעיון מחודש בראיון בביהמ"ש המחוזי בנצרת שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם מהנדס הקול והוידאו דורון בלדינגר, מי שהיה שותף לחשיפת הכשלים והליקויים בהתנהלות חוקרי המשטרה בפרשה.

בלדינגר מבקש לראות במהלך בו נקטה השופטת ארבל מהלך שנועד לאפשר לזדורוב לנצל את זכותו לערעור, מהלך שמלכתחילה קשה היה למנוע אותו ממנו בעיקר לנוכח הספקות הגדולים כל כך שהתגלו בתיק החקירה. "השופטת נותנת נקודת אור שתאפשר למערכת לעמוד על הטעויות שלה", הוא אומר ומקווה שבין השאר ייחשפו בפני ביהמ"ש הראיות שהוסתרו מעיני השופטים עד כה.

בחקירה המחודשת תיבדק סוגיית טביעות הנעליים שנמצאו על גופתה של ראדה כמו גם אופי החבלות שנגרמו בראשה. בלדינגר מציין את התעלומה שהתגלתה באחרונה ובה יד נעלמה גזרה את מכנסיה של תאיר מיד עם הגעתו לארץ של מומחה מה-FBI שביקש לחקור את הפרשה.

גזירת המכנסיים העלימה חלקי בד שעליהן טביעת נעליים שאינה של זדורוב. "בית המשפט יהיה חייב לתת את הדעת ולברר מי היד הנעלמה שדאגה להסתיר ראיות", אומר בלדינגר.

סוגיה נוספת שתיבדק מחדש היא החבלות שנגרמו לראדה. בלדינגר מזכיר כי כבר לפני 4 שנים הוצג בתחקיר הערוץ הראשון ראייתו ולפיה נקודות שנראו על צווארה מלמדות על שימוש בסכין משוננת בעוד בידיו של זדורוב הייתה סכין יפנית, שוב ראיה שאינה תואמת את הנתונים בשטח בעוד ביהמ"ש מעדיף להתנער ולקבוע כי יש "שאלות שיישארו פתוחות לעד", ולא לתת מענה הכרחי לשאלות אלה. "כך מרשיע בית המשפט אדם חף מפשע בעוד האשמים שידועים בשמותיהם בחוץ".

בלדינגר קורא לביהמ"ש לתת את הדעת על מכלול הסוגיות הלא פתורות והעובדות שאינן מסתדרות עם ההודאות של זדורוב, הודאות שנגבו ממנו באופן בעייתי בידי מדובב עבריין ומאוחר יותר חזר בו מהן. עוד הוא מזכיר את סוגיית נתיב בריחתו של הרוצח מתא השירותים בו נרצחה תאיר, סוגיה שהוכיחה כי לזדורוב לא היה מושג שדלת המקום נעולה וכשניסה למצוא מוצא בשחזורים בחר בנתיב מילוט שאינו תואם לחלוטין את זה שטביעות הנעליים המוכתמות בדם העלו.

עוד הוא מזכיר את היות הרוצח שמאלי בעוד זדורוב ימני ונתונים נוספים הדורשים בירור. בלדינגר מזכיר כי לבד מהצורך לעשות דין אמת עם זדורוב יש לעשות זאת כחובה לתאיר ראדה ולמשפחתה המבקשת מענה לשאלותיה. זאת לבד מהעובדה שהרוצחים האמיתיים עודם מסתובבים חופשיים בחוץ.