קבר רחל
קבר רחלפלאש 90

מכתב מנשות הקרן למורשת קבר רחל נשלח לנשיא האמריקאי ובו קריאה לאובמה הצפוי לעבור בדרכו לבית לחם דרך אזור קבר רחל ליישם את הקריאה 'ושבו בנים לגבולם', ההבטחה לרחל אמנו.

במכתבן כותבות ראשי הקרן לאובמה: "ברוך בואך לארץ ישראל ארץ הקודש, ביקורך בישראל מהווה צעד חשוב לקידום השלום במזרח התיכון וירשם בדפי ההיסטוריה כאחד הצעדים המשמעותיים ביותר בתקופה הרת גורל לעולם כולו.

בביקורך הינך מתכונן לנסוע לבית לחם, נסיעתך תהיה בדרך משמעותית והיסטורית לעם היהודי, דרך מקום קברה של האם האוניברסאלית של כל הילדים בעולם, רחל אשת יעקב אבינו, אשר נקברה על אם הדרך ולא בחברון במערת המכפלה,  עם כל האבות והאמהות. לה הבטיח הקב"ה את ההבטחה "ושבו בנים לגבולם". הננו קוראות  אליך במכתב זה להיות חלק מקיום ההבטחה האלוקית לרחל ולעם היהודי: שחרר את יהונתן פולארד הנמצא בבית כלא 28 שנים הרבה יותר ממה שיוסף בנה של רחל שהה בכלא במצרים".

עוד כתבו לאובמה: "כמו כן אנו פונות אליך בבקשה שבדרכך לבית לחם כאשר תעבור דרך קבר רחל הבט סביבך וראה את החומות הבצורות בגובהה 9 מטר המקיפות את קבר רחל אמנו, ותן דעתך על האבסורד וההשפלה הנוראית - כיצד יהודים מגיעים להתפלל ולבכות אצל האמא שלהם, בקבר רחל, אחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי הנמצא במרחק של 361 מטר מירושלים, ולמרות החומות והגדרות הדרך אינה בטוחה עבורם והם נמצאים תחת מתקפה יום יומית של אבנים ובקבוקי מולוטוב, הנזרקים מכיוון בית לחם מעבר לחומות בניגוד לחוק הבינלאומי המחייב גישה בטוחה למקומות הקדושים לכל הדתות. אנו קוראות אליך לפנות לפלסטינים בבית לחם ובכל ישראל להפסיק לאלתר את המלחמה נגד היהודים ולהתחיל לחשוב באמת על השלום המיוחל!!".

עוד בסוגיית המאבק לשחרור פולארד:

במקביל להגעתו של הנשיא האמריקאי ברק אובמה לישראל יתקיים בכרמי צור שבגוש עציון אירוע הכרזה על שכונת קראוונים שתקבל את שמו של  יונתן פולארד.

ההחלטה לקרוא לשכונה המדוברת על שמו של פולארד התקבלה ביום ראשון האחרון במליאת מועצת גוש עציון ההחלטה לפיה יקרא אתר הקראוונים החדש "צור יונתן".

באירוע צפויים, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל וחברת הכנסת שולי מועלם, להסיר את הלוט מעל השלט הנושא את שם האתר החדש, ולברך את תושביו.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אמר "כולנו לוקחים חלק במאבק לעלות את יונתן פולארד ארצה. מידי שבת אנו מתפללים עבורו והגענו למסקנה, שעכשיו, בזמן שהנשיא אובמה כאן, צריך להרים קול גדול ולומר לו: 'תן ליונתן לבוא הביתה' ".