חנוכת ישיבת אמי"ת אלירז

לקראת יום הזיכרון השלישי לנפילתו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד שצויין השבוע, הגיעו אימו מרים פרץ, אלמנתו שלומית וילדיה ובני המשפחה יחד עם קציני צה"ל, חיילי גולני וחבריו של אלירז, לישיבת אמי"ת אלירז בפ"ת, לטקס קריאת הישיבה על שמו .

כשהסירה את הלוט מעל האנדרטה שהוצבה בישיבה בטקס קריאתה על שמו של  בנה, אמרה מרים פרץ :"זה יהיה בשבילי עוד בית - כי אלירז יונצח כאן במקום של חיים וחינוך".

הרב שמעון שושן, ראש הישיבה, אמר כי דמותו של אלירז היא מופת לתלמידים והישיבה תשאף לחנך ברוח שבה חי, "אהבת העם והתורה, אהבת המדינה ונתינה ללא גבולות".
מוטי זפט מ"מ ראש העיר פ"ת בירך את הישיבה ואמר כי ברוח אישיותו של אלירז פרץ  - בישיבת אמי"ת אלירז לא מוותרים לאף תלמיד ועל אף תלמיד והצוות מקדיש את כולו להצלחת התלמידים.
מנכ"ל אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר, אמר כי לרשת ולעיריה יש אמונה גדולה בכוחה של הישיבה ובכוחו של הצוות להצליח להביא את הישיבה להישגים.
ראש מינהל החינוך בעירייה, רמי הופנברג, סיפר על תהליך אישור השם בעיריה ואמר כי שמח לראות התגייסות מרשימה של כל הגורמים לכבד את אלירז ואת משפחתו.
מרים פרץ, אימם של אלירז ואוריאל שנפלו חללים הוסיפה כי לצערה בניה נפלו במאבק על החירות שלא תם. היא בירכה את ראש הישיבה, על יוזמת ההנצחה, "היום הזה נוספה לי פינה חמה בלב לתמיד לעיר פתח תקווה שמעתה היא ביתי וגם לרשת אמי"ת - שתהיה מעכשיו הבית שלי".
"בקריאת השם - אתם עשיתם עימדי חסד, איתי ועם משפחתי. אם היו לי עוד ילדים הייתי שולחת אותם להתחנך כאן במקום שמלא אהבה וחסד".
בישיבה הוצבה אנדרטה ייחודית- סלע ענק שהובא מגבעת היובל בעלי, סמוך לביתו של אלירז, כשהוא בצורת מפת הארץ ועליו שלט מיוחד : "אלירז פרץ" – ומילות השיר שעליהן חזר אלירז מידי ערב לפני השינה – "אנא ה' עשה אותי כלי לשליחותך!"