מפגינים בתל אביב. ארכיון
מפגינים בתל אביב. ארכיוןפלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד השוטר רונן ערוב, בגין תקיפה של מפגין במחאה החברתית בתל אביב בקיץ האחרון.

על-פי כתב האישום, ב- 24 ביוני 2012, במהלך הפגנה שנערכה בתל אביב מול בניין העירייה, עצר השוטר ערוב, ששירת בתקופה הרלוונטית כשוטר במשטרת ישראל, יחד עם שוטרים נוספים את תום ישראלי, ולאחר מכן הובילו יחד עם שוטר נוסף לכיוון בית העירייה הסמוך.

בהיכנסם לבית העירייה, כאשר ערוב והשוטר הנוסף אוחזים את ישראלי בידיו ומובילים אותו פנימה, הלם ערוב פעמיים בפניו של ישראלי באגרופו ללא כל סיבה או הצדקה.

נזכיר כי במסגרת אירועי המחאה החברתית שהתקיימו בקיץ האחרון, נתקבלו במח"ש מספר תלונות נגד שוטרים בגין שימוש בלתי סביר בכוח, שבעקבותיהן פתחה מח"ש בחקירה, על מנת לבדוק האם נעברו עבירות פליליות על-ידי מי מהשוטרים החשודים.

במח"ש מציינים, כי "בנוסף לכתב האישום האמור, נמצא כי בשני מקרים נוספים שנחקרו במסגרת אירועי המחאה חברתית, שוטרים חרגו מסמכותם בכך שעשו שימוש בכוח מעבר לנדרש אגב פעילות, אשר לא עלה כדי אשמה פלילית. במקרים אלה סברה מח"ש כי ראוי לטפל בחריגות אלה במסגרת הדין המשמעתי, בהתאם לחוק. הגורם המוסמך להעמיד שוטר לדין משמעתי הוא מחלקת משמעת במשטרה, אשר תפקידה, בין היתר, לטפל באירועים של שימוש חריג בכוח תוך כדי פעילות מבצעית. יודגש כי המלצת מח"ש מחייבת את העמדתם לדין".