מצה יין ליל סדר פסח
מצה יין ליל סדר פסחצילום: פלאש 90

בליל הסדר שיחול מחר (שני) בערב יסבו לשולחן ויחגגו את ליל-הסדר חיילים ומפקדים בעשרות בסיסי ומוצבי צה"ל, בחילות היבשה, האוויר והים.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ייסוב בליל הסדר עם לוחמי חיל-הים ומפקד חיל-הים, אלוף רם רוטברג.

מרכז המזון של צה"ל נערך לספק לבסיסים, למחנות ולמוצבים תפריט מיוחד ועשיר לליל-הסדר ולימי החג, הכולל פריטי מזון לצורך קיום סדר הפסח כהלכתו.

לקראת החג רכש צה"ל 75 טון מצות, 6.5 טון דג נסיכת הנילוס, 35 טון של בשרים מסוגים רבים, כ-7.2 טון קמח מצות ו-14,000 בקבוקי מיץ ענבים. לקינוח יסופקו 7 טון עוגות שיש, עוגות שוקולד, ומגוון עוגיות.

החיילים אשר יחגגו את ליל-הסדר בעמדות השמירה ובמוצבים ייהנו אף הם מארוחה חגיגית, שתגיע ישירות אל העמדות. כמו כן, יקבלו החיילים "ערכת סדר אישית" על-מנת שיוכל כל חייל לערוך את הסדר כהלכתו.

במקביל, משלימה הרבנות הצבאית הראשית את הכשרת המטבחים והיחידות, במסגרת "מבצע פסח" בו נציגי הרבנות הצבאית, בתגבור אנשי מילואים של ענף כשרות, מגיעים לכלל יחידות צה"ל.

טרם כניסת החג, ייפגש ראש המטה הכללי עם 420 חיילים וחיילות בודדים ו-30 משפחות שכולות, וירים עימם כוסית לרגל החג, בכפר הנופש "על הים" של האגודה למען החייל בגבעת אולגה.

ליל-הסדר לחיילים הבודדים, המתקיים זו השנה ה-12 ברציפות, נערך על-ידי  האגודה למען החייל וארגון "The Canadian Zionist Cultural Organization" בקנדה, בשיתוף עם חיל החינוך והנוער ואגף כוח האדם.

הסדר נערך כחלק ממחויבותו של צה"ל לדאוג באופן מיוחד לחיילים הבודדים, שעלו לארץ על-מנת להשתתף במאמץ ההגנה על מדינת ישראל ורואים בצה"ל את ביתם ומשפחתם.

על-מנת לסייע לחיילים בודדים ולחיילים ממשפחות קשות יום, יחלקו מפקדי צה"ל והאגודה למען החייל תווי חג על סך 250 ש"ח, תרומת ארגון C.Z.C.A. בנוסף, יקבלו החיילים שי נוסף מהתורמים וממועדון "יותר".

בערב חג הפסח ובחופשות הנלוות אליו, קורא צה"ל לאזרחי ישראל לצאת ולטייל ברחבי הארץ וליהנות מיופייה ומאתריה, אך שב וקורא למטיילים להישמע להוראות הביטחון והבטיחות.

דובר צה"ל שב ומדגיש, כי הכניסה לשטחי A ביהודה ושומרון מסוכנת ואסורה על-פי חוק והכניסה לשטחי B אינה מומלצת. כמו כן, יש להיזהר מכניסה לשטחי אש ולשטחי מוקשים, המסומנים ככאלה.

צה"ל מאחל לכל חייליו באוויר, בים וביבשה, לבני משפחותיהם ולכל בית ישראל – חג חירות שמח!