הישג ראשון כשר אוצר. לפיד
הישג ראשון כשר אוצר. לפידפלאש 90
שר האוצר יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו סיכמו ביניהם על גזירות קשות בתקציב המדינה הבא, כדי לצמצם את הגירעון בקופת המדינה.


השניים סיכמו עקרונית על קיצוץ בתקציב הביטחון וכן בקצבאות השונות - בעיקר בקצבאות ילדים.

שר הביטחון יעלון מתנגד כצפוי באופן חריף לקיצוץ. יעלון אמר היום בפורום ראשי התעשיות הביטחוניות כי לא ייתן ש"ישעבדו את העתיד שלנו" בפגיעה בתעשיות ובמחקר הביטחוניים.

אמש פרסם לפיד מכתב לחברי מפלגתו באתר האינטרנט של "יש עתיד", "באתי לשפץ את הבית, אבל אז גיליתי שבחשבון שלנו יש אובר-דראפט", הוסיף שר האוצר. "איזה אובר-דראפט? מפלצתי, מבשר רע, הולך וגדל. איך זה קרה? כמו כל אובר-דראפט: בזבזו המון כסף שלא היה, לא הגיע כסף שחשבו שיגיע, לקחו התחייבויות שאסור היה לקחת. התמונה הנפרשת אט-אט בפני היא גרועה הרבה יותר ממה ששיערתי".

"נעבוד קשה, נצטמצם, נוריד הוצאות, נקצץ גם במקומות הכואבים. יהיה קשה, יהיה מלחיץ, אבל יש לזה גם יתרון: אם נעשה את זה עכשיו, זה לא יהיה ארוך", מבטיח לפיד. "השנה הראשונה שלי במשרד האוצר תעסוק בצמצום האובר-דראפט. הייתי מעדיף לעסוק בדברים יותר משמחים, אבל אני מאמין שהתפקיד שלי הוא ללכת בדיוק לאיפה שקשה. הבעיה נוצרה מפני שבמקום לנהל כלכלה אחראית לקחו הלוואות ענק ועשו מסיבה. אני לא הולך לחזור על הטעות הזו".

"מי שירגיש בשנה הקרובה שהמצב שלו הורע, צריך לדעת שזה יהיה זמני. ככל שהפעולות שלנו יהיו נחרצות יותר עכשיו, נוכל בשנה הבאה לעשות יותר. מה עוד עושה שר אוצר? מתקן קלקולים".

מעט נחמה אפשר למצוא במחיר הדלק שככל הנראה צפוי לרדת בתחילת אפריל בשיעור של 25 עד 30 אגורות לליטר. כך על פי הערכות ראשוניות במשק האנרגיה. 

אפשר שליטר בנזין ברמת אוקטן 95 ובשירות עצמי יעמוד כבר בשבוע הבא על 7.70 שקלים, זאת לעומת 7.95 שקלים כיום.