בשומרון נערכים לאלפי מבקרים הצפויים להשתתף בארוע המרכזי מחר (רביעי), א' חול המועד, בחורבות הישוב חומש.

במעמד השיא של האירוע יחתמו המשתתפים על 'אמנת חומש' בה נכתב שהמהלך של הגרוש "לא רק פגע בתושבים אלא אף החליש את עם ישראל..". עוד נכתב באמנה, כי "אנו מגלים בזאת את דעתנו שהגיע הזמן לתקן את העוולה והטעות הגדולה של ההתנתקות ולהתחיל לתקן את הטעות בחומש".

באירוע המתוכנן ישתתפו איש ציבור ורבנים ,והוא יכלול הפעלות לכל המשפחה, מתנפחים, סדנאות יצירה, הצגות ילדים והופעות הזמרים אהרן רזאל, מנדי ג'רופי, אבי פיאמנטה ואריאל זילבר.

במועצה האזורית שומרון מספרים כי בין המשתתפים הצפויים באירוע יהיו הרב חיים דרוקמן, הרב אליקים לבנון, שר החקלאות יאיר שמיר, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, סגן שר החוץ זאב אלקין וסגן שר הבטחון דני דנון.

ראש המועצה האזורית גרשון מסיקה אמר לקראת האירוע "עליית האלפים בחול המועד פסח לחומש היא בהחלט קריאת כיוון לממשלה החדשה. אנחנו מצפים מהממשלה החדשה לשנות את הרוח והכיוון של מדינת ישראל – בחזרה ליהדות, ציונות ועשייה, וחומש היא התחלה טובה לשינוי הזה. אין כל סיבה לא לתקן את הטעות האיומה של הגירוש  ולחזור לחומש ולשאר הישובים שנעקרו. המשימה העיקרית שלנו היא להביא הן את מקבלי ההחלטות והן את עם ישראל כולו לבקר בשומרון ולראות בעיניים. מי שמגיע ורואה ללא התיווך המסית בתקשורת מתחבר לעשייה הציונית הכי מקיפה וחשובה במדינת ישראל".

"אנחנו מצפים מממשלת נתניהו להיות נאמנה למצע שבשבילו בחרו אזרחי מדינת ישראל, ולתקן את עוולות הממשלות הקודמות, בראש ובראשונה את עוולת הגירוש, ולהקים את חומש מחדש", הוסיף מסיקה.

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר "שש שנים מאז שחודשה ההתיישבות בחומש,  ראוי לשוב ולחזק את הניסיונות לחזור לשם במלוא העוצמה. סיורים של שרים, ח"כים ורבנים למקום מקרבים אותנו לשם ובוודאי קריאה גדולה של ציבור אוהבי ארץ ישראל ברצוננו לשוב ולחדש את ההתיישבות שנחרבה שם ללא סיבה וללא תועלת. דווקא אירועי השנה האחרונה בדרום שבים וממחישים את הטיפשות וחוסר המחשבה ב'התנתקות', שהכפרה עליה תהיה חזרתנו לשם בעוצמה כפולה ומכופלת".