הישג ראשון כשר אוצר. לפיד
הישג ראשון כשר אוצר. לפידפלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד אמר הבוקר (שני) כי אם מדינת ישראל לא תדאג למעמד הביניים, הכלכלה תיפגע והגירעון התקציבי ייגדל.

"הכלכלה הישראלית מבוססת על מעמד הביניים, על האדם שעובד ומשלם מיסים. אם אתה מאפשר לו תנאי מחיה נורמליים ונותן לו להרגיש שהממשלה עומדת מאחוריו, הוא יפרח והמדינה תפרח איתו", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו.

שר האוצר הוסיף כי יידרש להחלטות קשות. "אני לא מוכן שבמשמרת שלי נהפוך ליוון או לקפריסין. יכול להיות שההתחלה תהיה קשה, אבל עם הזמן האנשים שמחזיקים את כל המדינה על גבם יגלו שהם כבר לא הכספומט שאליו המדינה תמיד הולכת בכל פעם שיש לה בעיה", כתב לפיד.

שר האוצר הטרי הביא כדוגמה את גברת ריקי כהן מחדרה, "בת 37, מורה בבית ספר תיכון. הבעל שלה עובד בחברת היי-טק במשרה לא בכירה, והם מרוויחים ביחד קצת יותר מעשרים אלף שקל בחודש. יש להם דירה והם נוסעים פעם בשנתיים לחו"ל, אבל אין להם שום סיכוי לקנות בעתיד דירה לאחד משלושת הילדים שלהם".

"אנחנו צריכים לעזור לה. מפני שהיא זאת שעוזרת לנו", כתב לפיד, "בזכות אנשים כמו הגברת כהן המדינה מתקיימת. היא זאת שמייצגת את מעמד הביניים הישראלי - אנשים שקמים בבוקר, עובדים קשה, משלמים מיסים, שאינם שייכים לשום סקטור אבל מחזיקים על גבם את כל הכלכלה הישראלית. מה אנחנו עושים בשבילה? האם אנחנו זוכרים שאצלה אנחנו עובדים?"