הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: פלאש 90

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן וח"כ יוני שטבון מציינים הערב (שני) את חגיגות המימונה, נזכרים בחגיגות המימונה מבית אבא, ומעבירים מסר של אחדות וביטחון לעם ישראל.

הרב בן דהן הסביר מדוע חוגגים את חג המימונה: "היה חשש עמוק אצל רבני מרוקו, שקבעו את החג, כי אמונתו וביטחונו של עם ישראל, שרואה שלא נגאל בתום 7 ימי הפסח, שזהו הזמן עליו נאמר 'כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות', יפחת ולכן קבעו את החג, כדי לחזק את אמונתם וביטחונם בביאת המשיח ובגאולת ישראל".

"חגיגות המימונה מסמלות, מעל הכל, את האחדות של העם היהודי ברחבי העולם, באמונה ובביטחון בביאת המשיח", אמר סגן שר הדתות, "אצלנו היינו שמים על השולחן חלב ודבש, שבהם נשתבחה ארץ ישראל, וכן ממני ירק, כדי לציין את תקופת האביב והפריחה".

ח"כ יוני שטבון אמר "המימונה מבחינתי היא החמימות והכנסת האורחים שתרמו עולי מרוקו וצפון אפריקה לחברה הישראלית".

"עוד מילדות חרותות בזיכרוני הדלתות הפתוחות לכל דכפין והכל תוך שמחה של שירה ורוחב לב. הכל דכפין וה'תרבחו ותסעדו' הם ביטוי לתרומה החברתית הגדולה של העלייה המפוארת הזו שמזכירה לכולנו שמעבר לוויכוחים, מעבר להבדלים והשוניות בין העדות והתרבויות השונות ובוודאי שמעבר למחלוקות הפוליטיות כולנו בני עם אחד, וראוי שנזכור זאת". 

"אך מעבר לכך", ציין שטבון, "חשוב לזכור גם את ערכו הרוחני של חג המימונה כחג האמונה וסמל הציפייה וההשתוקקות לביאת הגואל עם צאת חג הפסח, מגאולת מצרים לגאולת העתידה לבוא. ולוואי והלוואי שנזכה להיות מאוחדים לשנה הבאה בירושלים הבנויה".