כוחות מג"ב ותושבים הבוקר באש קודש
כוחות מג"ב ותושבים הבוקר באש קודשצילום: סוכנות תצפית

תושבי היישוב אש קודש שבגוש שילה הגיבו לפשיטת המשטרה הבוקר (שלישי) על היישוב, "אנו מוחים נמרצות על התייחסות הבזויה של המשטרה לתושבים. אין שום הגיון המצדיק הגעה שכזו לפנות בוקר, בכוחות רבים כאילו אנו אויבים, להפוך לנו את הבתים בניגוד לכללי החיפוש כפי שנכתבו בצווים, ולהפחיד את ילדינו הקטנים במיטותיהם".

בהודעת התושבים צויין כי "היישוב אש קודש הוא יישוב שומר חוק, המשלם מיסים ומשרת בצבא ובשירות לאומי. המשטרה יודעת שלו היו מבקשת מהתושבים שנעצרו להתייצב לחקירה, הם היו מתייצבים. ובכל זאת החליטה מסיבות פוליטיות לפשוט על היישוב באמצע הלילה בסגנון פשיטה המזכיר לנו את שירותינו הצבאי ומעצרי מחבלים".

"לא ראינו שהפורעים שתקפו את יישובינו ואת מטעינו וכרמינו נעצרו, למרות שהוגשו תלונות בידי היישוב כנגד פורעים שתמונותיהם וצילומי וידאו שלהם ברשותנו ואף פורסמו בתקשורת. אנו תקווה שבית המשפט יבין את המציאות איתה אנו מתמודדים, ישחרר את גברי היישוב שנעצרו, ויטפל ביד קשה בפורעים הערבים המתקיפים אותנו", הוסיפו התושבים.

באש קודש מציינים כי "היישוב עומד על כך שבניגוד להודעת המשטרה על כך שלא נעצרו חיילים, אחד התושבים נעצר כאשר היה לבוש מדים ובדרכו לשירותו הצבאי הסדיר".

התושבים מדגישים כי "כי כל הנשקים והתחמושת שהוחרמו בידי המשטרה, היו נשקים ברשיון והוחזקו בהיתר".

דובר משטרת ש"י התייחס לפשיטת המשטרה הבוקר ביישוב. לדבריו, בעקבות סכסוך מתמשך בין תושבי הכפר קוצרה לתושבי מאחז 'אש קודש', שמתבטא בתקיפות הדדיות הוטלה אחריות על יחידת ש"י. נפתחה חקירה סמויה על מספר אירועי אלימות בין הצדדים והיום לפנות בוקר בוצעו חמישה מעצרים של תושבי המאחז בשנות ה-20 לחייהם. נתפסו מס' כלי נשק, ביניהם נשקים ארוכים ואקדחים.

עוד נמסר כי כל חמשת העצורים, ביניהם חייל המשרת ברבנות הצבאית, הועברו לחקירה.