ח"כ רות קלדרון השתתפה הבוקר (שלישי) בכנס רמלה, בפאנל שעסק בנושא "השוויון במדינה היהודית".

"כולנו מסכימים שהתורה מובילה אותנו לדרך של שוויון ערך לכל אדם בעולם, אך לא לכל אחד מתאים אותו דבר".

קלדרון ציינה כי כיום ישנם הרבה חילוניים הרוצים ללמוד תורה אך אין להם מימון, "חלק מהיהודים החילוניים רוצים להגדיר עצמם כלומדי תורה ורוצים לקבל לכך תקציבים לפי סעיף 'תורתו אומנותו', אך מוסד חילוני כזה נמצא במצב כלכלי לא טוב".

"אלחם על כך שגם חרדים יוכלו לקבל אפשרות ללמוד תורה, אך צריך לחלק את הנטל", אמרה קלדרון והדגישה, "אם יכריחו אנשים שרוצים ללמוד תורה שלא ללמוד - זה חוסר שוויון".

היא הסבירה כי לפי הבנתה, שוויון בנטל זו הזמנה לכולם לשרת, "אך לא לחייב לקחת חלק בשירות הלאומי, האזרחי והלאומי".

קלדרון התייחסה גם לנושא המשפחות החד הוריות ולאנשים שיש להם נטיות הפוכות, "אני לדאבוני גרושה ולא תכננתי לעשות זאת ואף 'מזבח מוריד עליו דמעות', אבל אני לא רוצה שתגיד שהמשפחה שלי לא נורמלית. אנשים נבראו בצלם ובגיל מסויים הם הבחינו שהם נמשכים לבני מינם ולא למין השני. אותם אנשים וביחוד שהם דתיים המרגישים כל חייהם שהם נוצרו בחטא - זו הרגשה איומה".

בהמשך דבריה אמרה קלדרון כי רבני תנועת 'קוממיות' אמרו לרצוח תינוקות. לשאלת מנחה הפאנל, עו"ד בצלאל סמוטריץ', מהיכן לקחה נתון זה, השיבה קלדרון כי זה מה שנכתב בדף שחולק לה על ידי פעילי השמאל הקיצוני בכניסה לאולם הכנס. קלדרון תיקנה את הדברים ואמרה כי "אם נאמר בספר תורת המלך שמותר להרוג תינוקות גויים מחשש שכשיגדל יהיה לו דין רודף - זו גזענות. גם אם אומרים שהומואים ולסביות הם בהמות ועושים 'מצעד בהמות' - זו גזענות, עוול וחילול ה'".

לסיום אמרה ח"כ קלדרון כי היא החליטה להגיע לכנס, "כי אני רוצה לדבר איתכם ואני לא במקום של 'להכעיס', אלא רק יש לדעת כי אנשים רוצים לחיות חיים של משמעות ובתי המדרש החילוניים רוצים ללמוד תורה".