ח"כ אורית סטרוק
ח"כ אורית סטרוקצילום: פלאש 90

בעקבות מעצר חמשת תושבי אש קודש פנתה ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) לשר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', וציינה כי תמונות הפורעים הפלסטינים מפורסמות לעין כל ועדיין לא פורסם דבר על מעצרים כגון אלו שנעשו היום לפנות בוקר באש קודש.

"עד היום לא נעצר איש מהפורעים. כששאלתי אותך על כך, במליאת הכנסת, לפני כשבועיים השבת כי התיקים נסגרו בעילה של "עבריין לא נודע". הכיצד עבריינים שצולמו בעת ביצוע העבירה, ופניהם חשופות – מוגדרים כ"עבריין לא נודע"? אתמהה", כתבה ח"כ סטרוק 'לשר.

ח"כ סטרוק הזכירה לשר כי על פי 'חוק דרומי' המוחל בשטחי יהודה ושומרון כחלק מ'חוק העונשין' קובע החוק שאדם רשאי "להדוף" את מי שמתפרץ לביתו, למשקו, לבית העסק שלו וממילא ליישובו.

במכתבה ציינה ח"כ סטרוק, "הדיפה" זו לגיטימית, ובמסגרתה זכותו לנקוט בכל האמצעים הדרושים לשם הדיפת המתפרץ, לרבות ירי, גם אם אין מדובר בסכנת חיים ממשית ומיידית. אין ולא יכולה להיות מחלוקת על כך שחוק העונשין על הוראותיו השונות חל ביהודה ושומרון, החוק אוסר לפגוע בחלקות חקלאיות, אוסר ליידות אבנים, ומתיר לבעל המשק להתגונן מפני מי שמבצע זאת, לרבות הפעלת הכח הדרוש לשם כך. אני מבקשת שתברר באופן מיידי עם פיקוד המשטרה במחוז ש"י, הכיצד קורה שהעבריינים המצולמים טרם נעצרו, ואילו מי ש"חשודים" בהתגוננות מפניהם נעצרו באישון לילה כאילו היו חברי ארגון פשע".

נציין כי בתום חקירה בת מספר שעות ביחידה מרכזית ש"י במעלה אדומים צפויים להשתחרר היום חמשת תושבי אש קודש שנעצרו הלילה בפשיטה המשטרתית על היישוב. מעמותת חוננו נמסר כי העצורים, בעלי משפחות ותושבי היישוב, מסרו את גרסתם לחוקרים בדבר האירוע שהתרחש לפני מספר שבועות בו פלשו ערבים תושבי הכפר הסמוך קוצרא, לכרם בשטח הגבעה.