זכויות מימין ומשמאל. מחסום חווארה
זכויות מימין ומשמאל. מחסום חווארהצילום: פלאש 90

העיתונאי ד"ר יועז הנדל, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הקים את ארגון 'זכויות אדם כחולבן' במטרה "לשבור את המונופול של השמאל הקיצוני על זכויות אדם, זה משהו ששייך לכל המגזרים הפוליטיים", הסביר הנדל בראיון לערוץ 10.

הנדל ביקש להדגיש כי הארגון החדש שהקים הוא ציוני לחלוטין, "ורואה בזכויות אדם חובה מוסרית של כל מי שרואה את עצמו ריבון על הארץ".

העיתונאי אראל סג"ל, המתנדב במסגרת הארגון שהוקם ביוזמת המכון לאסטרטגיה ציונית ופועל בתיאום עם צה"ל, אמר כי "עם שהוא אדון על אדמתו לא יכול להתנהג כמו עבד ולבעוט בחלשים", מכריז סגל ותיאר את החשיבות הרבה בהקמת הארגון, "התפקיד של מי שמאמין בזכותנו על הארץ ובריבונות שלנו על הארץ הוא לעמוד במקומות האלה, כדי לבדוק שהדברים מתנהלים באורח אנושי".

חנה בר"ג, מראשי 'מחסום ווטש', לא אהבה במיוחד את הקמת הארגון הימני החדש, "נראה לי שהאג'נדה של האנשים האלה היא לא האג'נדה שלנו ולא האג'נדה של הדאגה לאיש הקטן וההתנגדות לכיבוש. איפה שיש כיבוש, אין זכויות אדם", הכריזה.

בכתבת ערוץ 10 תועדה המציאות החדשות שנוצרה עם הקמת הארגון, בשעת בוקר מוקדמת במחסום קלנדיה, שני הארגונים 'נאבקים' על הזכות להעניק שירות לאלפי הפלסטינים שנכנסים דרך המחסום לישראל.