צינור מים
צינור מיםצילום: פלאש 90

בכירים בחברת LCY הטייוואנית מבקרים השבוע בישראל במטרה לבחון הטמעת פתרונות ישראליים בתחום ההתייעלות האנרגטית וטיהור שפכים, במפעליה ברחבי העולם. לחברה מחזור שנתי של כמיליארד דולר.

במשרד התמ"ת מציינים כי חברת הכימיקלים LCY, המייצרת ומוכרת כ-50 מוצרים אותם היא מוכרת ברחבי העולם, הנה בעלת אתרי ייצור בטיוואן, סין, יפן, ארה"ב וקטאר והיא נאמדת בשווי השוק של כ-950 מיליון דולר ומחזור שנתי של כמיליארד דולר.  נציגיה החברה מבקרים השבוע בישראל, בעקבות הקשחת הרגולציה, החלה על ייצור כימיקלים במדינות השונות בהן פועלים מתקני הייצור של החברה, ומעוניינת בפתרונות כחול-לבן, אשר יסייעו לה לעמוד בדרישות הסביבתיות המחמירות.

במהלך הביקור בארץ המתקיים השבוע, ביוזמת הנספח המסחרי של משרד הכלכלה (תמ"ת) בטייוואן, יבקרו בכירי החברה בחממה הטכנולוגית "כינרות". בנוסף יפגשו נציגי החברה עם חברות ישראליות המציעות טכנולוגיות בתחום ההתייעלות האנרגטית והטיפול בשפכים. לבסוף יפגשו נציגי החברה האסייתית עם נציגי קרן הון הסיכון הישראלית Israel Cleantech Ventures.

הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בטייוואן, מר דורון חמו, מסר כי "חברתLCY  הינה אחת מחברות הכימיה המובילות בטיוואן. נציגי החברה אשר נכחו באירוע שנערך בטייוואן בחודש ינואר השנה נחשפו לתעשייה המתקדמת של ישראל בתחום של טיפול במים והחליטו לשלוח משלחת חלוצית כבר החודש".

אלעד גוז, מנהל מחלקת אסיה-פסיפיק ואפריקה במשרד הכלכלה מסר כי “בדומה לחברות טיוואניות רבות, גם לחברת LCY  פעילות ענפה בסין, שכן לחברות טיוואניות קל לפעול בסין בשל התרבות והשפה הזהות, הכרת המנטאליות וכוח העבודה הזול יחסית. אי לכך, הפוטנציאל עבור החברות הישראליות אינו מתמצה בשוק הטייוואני, הקטן יחסית (כ-23 מיליון נפש), אלא נפתח עבור השוק הסיני הענק כולו. "חשיבותו של הביקור, אם כן, היא גדולה מאוד".