עם הכרתה של הרשות הפלשתינית כמדינה משקיפה באו"ם, חשופים מנהיגיה לתביעות בבית המשפט הבינלאומי בהאג. ארגון שורת הדין יוצא בקמפיין הקורא לתושבי מדינת ישראל להעביר לידיו עדויות טראומטיות שחוו בגין פעולות טרור, כדי שישמשו חומר ראייתי לעורכי הדין של הארגון להגשת אלפי תביעות כנגד ראשי הרשות הפלסטינית בבית הדין הבינלאומי בהאג.

התביעות יוגשו אם הרשות הפלשתינית תבקש להעמיד לדין חיילי צה"ל בגין פשעי מלחמה בבית הדין הבינלאומימזה חודשים מאיימת הרשות הפלשתינית להצטרף כחברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כדי להעמיד לדין חיילי צה"ל בגין פשעי מלחמה.

ארגון שורת הדין יוצא במתקפה מקדימה להרתיע את הרשות מלממש את איומיה, ופועל להגשת אלפי תביעות כנגד מנהיגי הרשות, אבו מאזן ואסמעיל הנייה, בבית הדין הבינלאומי בהאג.

הארגון קורא לכל תושבי ישראל שנפגעו בפיגועי טרור למסור עדויות באמצעות עמוד הפייסבוק של הארגון, ולספר על האירועים הטראומטיים שחוו בגין פעולות הטרור. החומר ישמש את עורכי הדין של הארגון כראיה בתביעות שיוגשו כנגד מנהיגי הרשות.

בסוף הקמפיין מתכוונים עורכי הדין של שורת הדין להגיע לבית המשפט הבינלאומי בהאג, ולמסור את החומר הראייתי לתובע הפלילי בבית המשפט בהאג.מטרת הקמפיין היא השגת יכולת הגנה על חיילי צה"ל וחיילי המילואים המשרתים את מדינת ישראל בגבולותיה מפני תביעות בבית המשפט בהאג.

בעבר, האיומים בהוצאת צו מעצר בגין  פשעי מלחמה הגבילו מאוד את יוצאי מערכת הביטחון בתנועותיהם בחו"ל. האלוף דורון אלמוג נאלץ שלא לרדת מהמטוס כשנחת בלונדון, לאחר שנודע לו כי הוצא צו מעצר כנגדו. האלוף חזר לארץ כלעומת שבא, מבלי שכף רגלו דרכה על אדמת בריטניה.

מאז המשט התורכי, מאיימת תורכיה להעמיד לדין את חיילי השייטת בגין פשעי מלחמה. האיום לא הוסר מסדר היום גם לאחר התנצלות ראש הממשלה נתניהו בפני נשיא תורכיה, ארדואן. התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבין לאומי, לואיס מורנו-אוקמפו, שקל אפשרות לחקור את סגן אלוף דויד בנימין, קצין מילואים בצה"ל, שהיה מעורב באישור פעולות צה"ל במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'. זאת, על בסיס אזרחותו הכפולה של בנימין, בישראל ובדרום אפריקה.

הקמפיין מועלה באתרי החדשות ובסלולר, ומקבל מינוף בדף של הארגון בפייסבוק "שורת הדין – Shurat HaDin – Israel Law Center". הסיסמא שתוביל את המהלך היא "עושים טרור לטרור", ובראשו תמונותיהם של נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הניה, מאחורי סורגים.

עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר, מייסדת שורת הדין, מסרה: "על אבו מאזן ואסמאעיל הנייה לזכור, שהסמכות של בית המשפט הבינלאומי בהאג היא דו סטרית. ברגע שהרשות הפלשתינית תהפוך חברה בבית המשפט בהאג, הוא מקבלת על עצמה את סמכות בית המשפט גם כנתבעת, וחושפת את מנהיגיה לתביעות בינלאומית. כבר נקבע, שהאינתיפאדה היא פשע נגד האנושות, כך שאין ספק, כי בסופו של יום, אבו מאזן ואסמעיל הנייה הם שימצאו עצמם מאחורי סורג ובריח. אנו נגן על חיילי צה"ל בכל דרך אפשרית. אם אבו מאזן יגיע לבית המשפט בהאג, אנחנו נפגוש אותו שם".