התאונה בנשר
התאונה בנשרדוברות מד"א

אחד מהעדים לתאונת הדרכים שאירעה בצהריים בנשר, בה נהרגו שישה בני אדם, התקשר למד"א ודיווח על האירוע.

"צריך פה דחוף אמבולנסים ומכבי אש", אמר האזרח למוקדנית מד"א, "יש פה המון פצועים".

הוא ציין כי במקום "לפחות שבעה רכבים נפגעים, אחד מהם עולה באש. משאית הפכה פה את כל המכוניות".

"יש כאן לפחות ארבעה פצועים שלא זזים ואי אפשר להתקרב אליהם בגלל שיש מכוניות ואש".

אורן אביטן, סגן מנהל מרחב כרמל במד"א, סיפר כי "מדובר בזירת תאונה קשה מאוד. בשטח של כ-150 מטר היו מפוזרים מספר כלי רכב- הן פרטיים והן מסחריים שהיו מעורבים בתאונה".

"כתוצאה מהתאונה, טיפלנו בנפגעים רבים בהם הרוגים ופצועים קשה. שניים מן ההרוגים נלכדו ברכב שעלה באש, ולמרות הניסיונות הרבים לא ניתן היה להצילם. בסיוע כוחות הכיבוי, חילצנו נפגעים רבים מתוך הרכבים, ועשינו כל שביכולתנו על מנת להציל חיים רבים ככל האפשר. לצערי, גבה האירוע הזה שישה קורבנות".

גם מנהל מרחב כרמל במד"א, מגן שמעון ביטון, הוזנק לאירוע וסייע לפקד על פעילות כוחות מד"א בשטח, "כשהגעתי למקום, היו כל כוחות מד"א בעיצומן של פעולות הצלה ופינוי נפגעים לבתי החולים. זו הייתה פשוט קטסטרופה. הזירה נראתה כמו זירת מלחמה, ובה רכבים שרופים, רכבים שהתהפכו בתוך הצומת. פשוט בלתי נתפס", אומר ביטון.

הפאראמדיקים והחובשים הרבים של מד"א שהוזנקו לשטח, העניקו לנפגעים טיפול רפואי ראשוני, ולאחר שייצבו את מצבם, העבירו אותם להמשך טיפול בבתי החולים בחיפה. לבית החולים רמב"ם בחיפה פונו 8 נפגעים, בהם פצוע אחד באורח קשה, 2 פצועים באורח בינוני ו-5 נפגעים באורח קל. לבית החולים בני ציון בעיר פונו 7 נפגעים, בהם פצוע אחד באורח קשה, שני נפגעים באורח בינוני וארבעה פצועים באורח קל, ולבית החולים כרמל פונה נפגע אחד במצב קל.

על מנת לסייע לבתי החולים בחיפה בטיפול בנפגעים הרבים, סיפקו שירותי הדם של מד"א לבתי החולים בעיר כ-160 מנות ומרכיבי דם.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, שעקב מקרוב אחר פעילות כוחות מד"א בזירת התאונה: "כוחות מד"א מורגלים, לצערנו, במחזות קשים מזירות לחימה ומזירות פיגועים. אין ספק שזירת התאונה הטראגית הזכירה לכוחות בשטח מראות שלא נראו כאן זה זמן רב. הרכבים שנפגעו בתאונה התפזרו על פני שטח נרחב וחלקם ספגו פגיעה קשה במיוחד, שלא הותירה ליושבים בתוכם סיכוי. אם אכן מדובר, כפי שמעריכה המשטרה, בתאונה שנגרמה כתוצאה מאיבוד בלמים, אין ספק כי אירוע זה מהווה נורת אזהרה עבור נהגים רבים, הנדרשים לבדוק את רכביהם על מנת להבטיח ככל הניתן שאסונות כאלה לא יישנו".