גדעון סער בדרום תל אביב
גדעון סער בדרום תל אביבצילום: פלאש 90

שר הפנים, גדעון סער, סייר אתמול (שלישי) בדרום תל אביב במטרה לעמוד מקרוב על תופעת המסתננים הבלתי חוקיים.

במסגרת הביקור קיים שר הפנים סיור, עם כוחות משטרה רבים, ברחובות ובבתי העסק באזור, וכן קיים מפגש עם נציגי ועד שכונות דרום תל אביב.

שר הפנים אמר כי מדובר ב"אחת הבעיות הקשות, הרגישות והעדינות שמתמודדת איתן החברה הישראלית. הבעיה הזו לא נוצרה ביום אחד ולא מומלץ ליצור את הרושם כאילו אפשר לפתור אותה ביום אחד. יש צורך לפעול לשינוי המצב, וזה מה שאני מתכוון לעשות".

מאי גולן, פעילה בדרום תל אביב, מקווה שסער הבין אתמול את עוצמת האסון, "הוא קיבל הלם תרבותי, הוא ראה את כמות המסתננים, את המבטים, הקללות והאלימות הפיזית, אני חושבת שעכשיו הוא מבין".

לדבריה, פעילי השמאל ניסו ליצור מצג שווא אך נכשלו, "ביקשו מאיתנו לא להגיע בהמונינו ולאפשר לשר גדעון סער ללמוד את הבעיה ביישוב הדעת, אבל פעילי השמאל הביאו איתם מאות מסתננים לבושים בחליפות שנשאו סיסמאות של צדק וחרות".

"בושה שפעילי השמאל מנסים ליצור מצג שווא ומעוותים את המציאות. הסודנים לא לבושים בחליפות ביום יום, הם נראים לגמרי אחרת ונשמעים לגמרי אחרת".

גולן מספרת על האיומים שהיא זכתה להם במהלך הסיור, "הייתי מוקפת במאות סודנים שהתחילו לקלל ולגדף אותנו, אם לא הייתה שם כל המשטרה שבאה לאבטח את השר זה היה נגמר אחרת. ניגשתי לשר ואמרתי לו שאנחנו לא יכולים להמשיך לחיות ככה ושאם הממשלה לא תטפל בבעיה, תהיה פה אינתיפאדה, אני מקווה שהשר סער אכן יטפל בבעיה".